آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

فهرست درخواستی صهیونیست‌ها در قبال توافق



  اخبار,اخبارسیاست  خارجی,  مذاکرات  ایران و گروه 1+5

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که مقامات این رژیم در حال تدوین یک بسته دریافت کمک های نظامی از آمریکا در قبال توافق هسته ای با ایران هستند.

به گزارش مهر، روزنامه یدیعوت آحارونوت چاپ سرزمین های اشغالی در گزارشی نوشته است که مقامات رژیم صهیونیستی با رسیدن به این نتیجه که توافق هسته ای با ایران امضا خواهد شد، چشم خود را به توافقات بزرگ نظامی آمریکا با کشورهای خلیج فارس دوخته و خواستار بسته کمک های نظامی بزرگتری از سوی هستند.

در همین حال تشکیلات نظامی اسرائیل در حال تهیه یک فهرست از کالاهای جبرانی است که مقامات این رژیم در ازای توافق هسته ای با ایران از آمریکا خواهند خواست. براساس این گزارش صهیونیست ها خواهان افزایش بسته کمک های نظامی سالانه خود از رقم 3 میلیارد و 100 میلیون دلار به 4 میلیارد دلار هستند. این رقم البته شامل هدایای اعطایی آمریکا به این رژیم برای توسعه سیستم های دفاعی موشکی مانند گنبد آهنین یا پیکان 3 نمی شود.

این روزنامه صهیونیستی افزوده است که مقامات دولت اوباما به مقامات صهیونیست توضیح داده اند که توافق هسته ای با ایران طی 2 ماه آینده امضا خواهد شد و این رژیم باید خود را برای فردای توافق هسته ای با ایران آماده کند.

مقامات صهیونیست در واقع خود را برای آماده کردن فهرستی از تجهیزات که معروف به «اجزای جبرانی» است و با هدف بالا بردن امنیت این رژیم در صورت توافق هسته ای با ایران و در واکنش به توافقات اخیر نظامی آمریکا با عربستان سعودی و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تهیه شده است.

این در حالی است که زمان بسته نظامی کمک های آمریکا به رژیم صهیونیستی در سال 2017 به پایان خواهد رسید. مقامات صهیونیست بدنبال آن هستند تا دولت بعدی آمریکا را متقاعد به تمدید 10 ساله این بسته کمک های نظامی کنند.

گفتنی است ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان قرار است تا روز 10 تیرماه مذاکرات خود را برای نگارش متن توافق جامع هسته ای ادامه دهند.
 
 اخبار سیاست خارجی  - مهر
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------