آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

توصیه برادر بوش به باراك اوباما درباره ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, روابط ایران   و آمریکا

فرماندار سابق ایالت فلوریدای آمریکا به دولت آمریکا توصیه کرد با همراهی سایر کشورها تلاش کند جلوی نفوذ ایران را در عراق بگیرد و از این طریق نقش سازنده ی آمریکا را ایفا کند.

جب بوش (برادر جرج بوش) در گفتگو با شبکه ی تلویزیونی سی بی اس آمریکا درباره ی موضوع تمدید اختیارات آژانس امنیت ملی آمریکا در جمع آوری مخفیانه ی اطلاعات و سوابق تماس های تلفنی گفت: من بر این باورم که با تمدید نشدن برنامه ی جمع آوری مخفیانه سوابق تلفنی در آمریکا، امنیت ملی این کشور به مخاطره خواهد افتاد. اجرای این برنامه، نقض آزادی مدنی نیست. حتی یک مدرک هم وجود ندارد که نشان دهد جمع آوری اطلاعات تماس ها باعث نقض آزادی مدنی یک نفر هم شده باشد. وظیفه ی اول دولت آمریکا محافظت از سرزمین آمریکا است. جب بوش افزود: قانون میهن پرستانه باید تمدید شود.

وی در پاسخ به این پرسش که بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا چیست، گفت: تهدیدات در مقایسه با چند سال پیش بسیار بیشتر شده است. وقتی که ما نیروهای خود را ( از عراق) خارج کردیم شاهد تهدیدات های نامتقارن تروریستی از جمله داعش و دیگر گروههای تروریستی شدیم که می خواهند تمدن های غربی را نابود کنند. بوش درباره ی دستاوردهای اخیر داعش و اینکه آیا لازم است تا آمریکا نیروهای زمینی خود را برای نبرد با داعش بفرستد ، گفت: ما باید با دولت عراق و ارتش این کشور هماهنگی کنیم. ما باید نیروهای نظامی آمریکا را در کنار نیروهای نظامی عراق بگنجانیم تا به این نیروها آموزش دهند و به آنها در شناسایی اهداف کمک کنند.

ما باید دولت عراق را ترغیب کنیم که از قبایل سنی حمایت کند ، ما در جریان اجرای برنامه ی افزایش شمار نظامیان آمریکا در عراق همین کار را کرده بودیم. ما باید کردها را نیز با هماهنگی دولت عراق مسلح کنیم . ما نیازمند یک راهبرد هستیم درحالیکه هم اکنون فاقد راهبرد هستیم. ما یک سری از تاکتیک ها را داریم که نوعا واکنش به تحولات میدانی است. جب بوش افزود: معنی این اقدامات این نیست که ما نیروهای رزمی را در مکان های پر خطر داشته باشیم اما ما با همراهی سایر کشورها و قطعا با تلاش برای محدود کردن نفوذ ایران در عراق ، می توانیم نقش سازنده ی خود را بازی کنیم.

جب بوش در پاسخ به این پرسش که آیا دولت آمریکا وقت کشی می کند تا حل مشکلات امنیتی را به دولت بعدی بسپارد گفت: اینگونه به نظر می رسد، چون هیچ راهبرد مشخصی وجود ندارد. به نظر من ، راهبردی که درباره اش صحبت می شود هم یک راهبرد نظامی و هم یک راهبرد سیاسی است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که عراق یک کشور باثبات برای منطقه است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که نفوذ داعش در عراق و سوریه محدود می شود. به نظر نمی رسد که دولت آمریکا در این زمینه راهبرد داشته باشد. جب بوش پیش بینی کرد نبرد با داعش بلند مدت خواهد بود.

جب بوش که از وی به عنوان نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال دوهزار و شانزده آمریکا هم یاد می شود، درباره ی شکست دادن داعش بدون نیروهای رزمی زمینی آمریکا گفت: این کار شدنی است اما مستلزم آموزش دادن به ارتش عراق و جلب حمایت های منطقه ای است ، این امر مستلزم قدرت هوایی و اطلاعات بهتر و نیروهای ویژه است. رئیس جمهور آمریکا از نیروهای ویژه استفاده می کند که این کار بسیار خوب است.

باب شیفر گفت: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا گفته است که عراقی ها اساسا در تازه ترین مواجهه با داعش فرار کردند. فرماندار سابق فلوریدا گفت: من نمی دانم که این گفته درست است یا خیر ، قطعا وزیر دفاع آمریکا اطلاعات بیشتری از من دارد اما واقعیت ساده این است که اگر ما بتوانیم با دولت عراق و ارتش این کشور تماسی دوباره داشته باشیم و اقدام به آموزش ارتش عراق کنیم و نیروهای خود را در کنار آنها داشته باشیم و نفوذ شبه نظامیان شیعه را کم کنیم ، در این صورت است که ما به مراتب وضعیتی بهتر از امروز خواهیم داشت.

مجری گفت: ما نمی توانیم برای آنها نبرد کنیم می توانیم؟ جب بوش پاسخ داد: دقیقا درست است ما نمی توانیم اما باید کاری کنیم که آنها بتوانند این کار را بکنند. وقتی که ما نیروهای خود را از عراق خارج کردیم ، ارتش عراق در وضعیت کاملی قرار نداشت اما در میدان نبرد آزمون خود را پس داده بود و به مراتب امنیت عراق بیشتر از امروز بود. وقتی که ما نیروهای خود را از عراق بیرون کشیدیم همه ی نفوذ های فرقه ای آغاز شد، برکناری افراد حرفه ای آغاز شد و به جای آنها وابستگان سیاسی منصوب شدند. ما از جنبه ی سیاسی وارد ماجرا نشدیم و زمانی هم که از جنبه ی نظامی از عراق خارج شدیم یک خلاء بسیار زیاد ایجاد کردیم.


 اخبار  سیاست  خار جی  -  بهار  نیوز 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------