آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

رئیس جمهوری جیبوتی: رابطه ما با ایران خوب نیست/ مخالف ایجاد پایگاه نظامی ایران در جیبوتی هستیم



رئیس جمهوری جیبیوتی همچنین مدعی شد نیروهای حزب الله لبنان علاوه بر سوریه در عراق و یمن نیز حضور دارند. او گفت که"حزب الله لبنان" سربازان ایران هستند.

 رئیس جمهوری جیبوتی ضمن متهم کردن ایران به تلاش برای سیطره بر تنگه باب المندب گفت که رابطه جیبوتی با ایران خوب نیست.

به گزارش عصرایران، "اسماعیل غیله" رئیس جمهوری جیبوتی در مصاحبه با روزنامه سعودی الحیات گفت که هم اکنون رابطه ما با ایران خوب نیست بلکه به نظر می رسد بد است.

وی در سخنان خصمانه ای ادعا کرد: در جیبوتی، تلاش می کنیم از شر ایران در امان باشیم. حضور ایرانی ها در همسایگی ما یعنی کشور اریتره، حضور خوبی نیست. دخالت ایرانی ها در یمن، حمایت تسلیحاتی آنان از حوثی ها و تلاش ایران برای سیطره بر تنگه باب المندب این موضوع را نشان می دهد.

رئیس جمهوری جیبیوتی همچنین مدعی شد نیروهای حزب الله لبنان علاوه بر سوریه در عراق و یمن نیز حضور دارند. او گفت که"حزب الله لبنان" سربازان ایران هستند.

اسماعیل غیله ادعا کرد: ایران تلاش می کند بر تنگه باب المندب سیطره پیدا کند و ابزار آنها برای این اقدام تشکیلات انصارالله حوثی هاست.

رئیس جمهوری جیبوتی در پاسخ به این سوال که پاسخ شما به پیشنهاد احتمالی ایران برای ساخت پایگاه نظامی دریایی در ساحل جیبوتی چیست گفت: پیشاپیش مخالفت می کنیم.

وی درباره تحویل کمک های انساندوستانه ایران به یمن به سازمان ملل متحد در جیبوتی هم گفت: سازمان ملل متحد بر روند پذیرش کمک های ایران برای یمن نظارت می کند و سپس این کمک ها را به یمن منتقل می کند. تاکنون یک فروند کشتی و یک فروند هواپیمای ایرانی حامل کمک های انسان دوستانه وارد جیبوتی شده اند. برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد این کمک ها را دریافت کرد.

"اسماعیل غیله" رئیس جمهوری جیبوتی (چپ) در حال مصاحبه با خبرنگار روزنامه الحیات در بندر جیبوتی

اخبار,اخبارسیاست  خارجی,رئیس جمهور  جیبیوتی


جیبوتی قبل از این هم از ورود یک فروند هواپیمای ایرانی حامل کمک های انسان دوستانه برای یمن جلوگیری کرده بود.

جیبوتی یکی از کشورهای کوچک در شاخ آفریقا و در ساحل تنگه باب المندب(نقطه اتصال دریای سرخ با اقیانوس هند و آب های آزاد) است. این کشور نیز به ائتلاف سعودی در حمله به یمن پیوسته و اعلام کرده است مرزهای دریایی و هوایی جیبوتی در اختیار جنگنده ها کشتی های جنگ ائتلاف سعودی است.


 اخبارسیاست  خارجی  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------