آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

تحویل سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ منتظر نهایی شدن قرارداد تجاری است



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,سامانه دفاع موشکی اس 300

شرکت دولتی تولیدکننده تسلیحات روسیه اعلام کرد که زمانی که توافقنامه تجاری منعقد شود، سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ را به ایران تحویل خواهد داد.

 شرکت روسی تولید کننده تسلیحات نظامی ضمن اشاره به تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 به ایران، اعلام کرده است که این سامانه دفاع موشکی زمانی به ایران تحویل داده می شود که توافقنامه تجاری بین دو کشور منعقد شود.

پوتین رئیس جمهور روسیه اخیرا دستور لغو ممنوعیت فروش سامانه دفاع موشکی اس 300 به ایران را صادر کرده است.

کرملین در این باره اعلام کرده است که این فرمان ممنوعیت انتقال شامل حمل و نقل هوایی سامانه موشکی دفاع هوایی اس 300 از طریق روسیه و حمل آن به خارج از سرزمین‌های این کشور به سمت جمهوری اسلامی ایران همچنین در اختیار قرار دادن آن به جمهوری اسلامی ایران در خارج از سرزمین‌های روسیه را با استفاده از کشتی‌ها یا هواپیماهای حامل پرچم دولت روسیه لغو می‌کند.

در سال 2010 بود که طی دوران دمیتری مدودف، رئیس جمهور وقت روسیه قرارداد 800 میلیون دلاری فروش سامانه موشکی دفاع هوایی اس 300 را لغو کرد. در آن زمان روسیه اعلام کرده بوده در راستای تحریم‌های مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه کشورمان به خاطر برنامه هسته‌ای ایران، این اقدام را انجام داده است. در مقابل نیز تهران نیز شکوائیه‌ای را برای دریافت غرامت 4 میلیارد دلاری از روسیه به دادگاه داوری ژنو ارائه کرد.

 اخبار سیاست  خارجی  -   تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------