آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

دیدار ظریف با همتایان روس و چین با محوریت توافق هسته ای/لاوروف به ظریف: اس 300 را به ایران می دهیم



وزیر امور خارجه ایران گفت: نشست امروز با وزرای امور خارجه روسیه و چین در پیش برد توافقنامه هسته ای بدون زیاده خواهی تاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش صداوسیما، محمد جواد ظریف عصر پنجشنبه در حاشیه نشست اجلاس شانگهای افزود: در دیدارهای دوجانبه و سه جانبه امروز با وزرای امور خارجه روسیه و چین هم در حوزه توسعه روابط دوجانبه در زمینه های مختلف، هم مسایل منطقه ای و همچنین در خصوص مسایل هسته ای بحث و تبادل نظر کردیم .

  وزیر امور خارجه گفت: با توجه به اینکه با این دو کشور در ماههای گذشته مباحث خوبی در زمینه خرید نفت و همکاریهای صنعتی داشته ایم، امروز هم درباره این مسایل گفتگوهای خوبی داشتیم. 
 
وی گفت: در نشست امروز در خصوص پروژه هایی که دولت چین علاقه مند به همکاری درباره آنهاست گفتگو کردیم و با روسیه هم به همین شکل تاکید کردیم در نقاطی که نیاز به کار بیشتری برای تسهیل و توسعه روابط همه جانبه با این کشور است کار را ادامه خواهیم داد. 
 

اخبار,اخبار سیاست خارجی,توافق موقت هسته ای ایران

ظریف تاکید کرد: در همین چارچوب هیاتهای مختلفی از هر سه کشور در هفته های آینده سفر خواهند کرد تا این موضوعات را پیگیری کنند. 
 
 وی گفت: در باره مسایل مهم منطقه ای همچون سوریه و یمن بحثهای مفیدی انجام شد و تشابه دیدگاههای فراوانی بین ایران؛ روسیه و چین در این مسایل وجود دارد. در خصوص هسته ای هم در زمینه همکاریهای هسته ای صحبت کردیم. 
 
 وزیرخارجه کشورمان درباره دیگر مباحث مطروحه در دیدار با وزرای خارجه روسیه و چین افزود: ایران و روسیه همکاریهای دوجانبه در زمینه تکمیل فازهای بعدی بوشهر، همینطور در خصوص ایزوتوپهای پایدار و سایر حوزه های مربوط به توافق هسته ای ایران با گروه 5 + 1 دارند و در این خصوص گفتگوهای مفیدی صورت گرفت. البته با چین هم در همین زمینه گفتگوهای خوبی داشتیم آنان تمایل دارند در موضوع اراک و همینطور برخی زمینه های دیگر مشارکت داشته باشند. 
 
دکتر ظریف گفت: در موضوع مذاکرات هم با توجه به فرصت کم باقی مانده تا پایان ماه ژوئن، درباره اینکه با تکیه بر تفاهم هایی که درلوزان صورت گرفت و بدون زیاده خواهی، کار را به مسیر خود برگردانیم و به نتیجه برسانیم. 
 
 وی با بیان اینکه مجموعه مذاکرات دو و سه جانبه امروز زمینه را برای پیگیری جدی تر توافق هسته ای فراهم خواهد کرد گفت: موضوع تحویل سامانه اس 300 روسیه به ایران در مراحل اجرایی است و بحثهای سیاسی در این زمینه وجود ندارد و یکبار دیگر هم تاکید شد که این سلاح به ایران تحویل داده خواهد شد.

 

                                      .................................................


لاوروف به ظریف: اس 300 را به ایران می دهیم

یک منبع دیپلماتیک خاطرنشان کرد: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بر پایبندی مسکو بر اجرای تعهدات خود در زمینه تحویل مجموعه های اس 300 به ایران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، منبع مطلع روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران درباره اظهارات نقل شده از سرگئی لاوروف در دیدارش با محمد جواد ظریف در خصوص ارسال سامانه موشکی اس - 300 در آینده نزدیک به ایران عنوان کرد: در ملاقات دوجانبه روز پنجشنبه وزرای خارجه ایران و روسیه موضوع تحویل این سامانه پدافند هوایی به ایران مطرح شد.

وی افزود: طرف روس در این دیدار بر پایبندی مسکو بر اجرای تعهدات خود در این زمینه و تحویل سامانه پدافند هوایی اس-300 پس از تکمیل آن به ایران تأکید کرد.

مسکو در سال 2010 و تحت فشار غرب فروش سیستم های اس-300 به ایران را ممنوع کرد اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ماه آوریل ممنوعیت تحویل سامانه موشکی اس-300 به ایران را لغو کرد.

'یان نوویکوف' مدیر اجرایی شرکت روسی 'آلماز آنتی' تولیدکننده تسلیحات پدافند هوایی در روسیه به تازگی اعلام کرد که این شرکت آماده تحویل سامانه موشکی اس - 300 به ایران است.

وی گفت: زمانی که یک توافقنامه تجاری میان ایران و روسیه منعقد شود، سامانه اس-300 را به ایران تحویل خواهد داد.

این مقام روسی تایید کرد که مسکو محدودیت های مربوط به تحویل سیستم اس-300 به تهران را که تحت فشار غرب از سوی روسیه اعمال شده بود، برداشته است.
 

 

 اخبار سیسات  خارجی  -  صداوسیما, ایرنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------