آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

مردم عربستان از ایران بیش از داعش و اسرائیل می ترسند!/ منافع مشترک اسرائیل - عربستان!



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,روابط  ایران  وعربستان

المنار سپس بخشی از تصاویر تلویزیون رژیم صهیونیستی را پخش کرد که در آن سئوال کننده اسرائیلی از سعودی ها می پرسد : به نظر تو بزرگترین دشمن سعودی کیست؟ ایران ، داعش ، اسرائیل ، حماس ، یمن یا سوریه ؟ پاسخ‌دهنده سعودی نیز بلافاصله می گوید : ایران .

دیدار شخصیتهای سعودی نزدیک به خاندان حاکم بر عربستان با مقامات صهیونیستی، علنی شده است و دو طرف برای سازش اظهار تمایل کرده اند.

به گزارش انتخاب ؛ شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این مطلب افزود: شبکه دوم تلویزیون اسرائیل نتایج یک نظرسنجی را از سعودی ها منتشر کرد که بیشتر آنان معتقدند ایران ، دشمن است و اسرائیل دشمن نیست.

 المنار در گزارشی گفت : آیا روابط بین سعودی و رژیم اسرائیل پس از آنکه صحبتهای زیادی درباره روابط محرمانه آنها در سالهای اخیر منتشر می شد علنی شده است؟ پاسخ به این پرسش از طرف اسرائیلی‌ها شفاف و روشن است و دیدار ژنرال بازنشسته سعودی و مشاور سابق عبد الله بن عبد العزیز پادشاه سابق عربستان یعنی انور عشقی با دوری گلد مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و از افراد بسیار نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مهر تأییدی بر این مطلب است.

مهم تر از این دیدار که در مؤسسه روابط خارجی در واشنگتن برگزار شد مواضعی است که انور عشقی اعلام و تمایل ریاض را برای دستیابی به حل وفصلی با اسرائیل اعلام کرد.

گزارشگر گفت سعودی ها و اسرائیلی ها می توانند برای مقابله با چالشها با یکدیگر همکاری کنند زیرا عربستان ، مقابله با آنچه را که نفوذ با ایران در منطقه می نامد به عنوان هدف خود قرار داده است.

گلد تأکید کرد اسرائیل و عربستان درباره مقابله با ایران هم سو هستند. گلد از پنج دیدار با مقامات سعودی در سال 2015 میلادی خبر داد.

الیکس مینس رئیس مؤسسه سیاستهای راهبردی صهیونیسم به شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت:« مردم عربستان از ایران بیش از داعش می ترسند و منافع اسرائیل و عربستان و کشورهای عرب خلیج فارس در موارد زیادی مشترک است.»

مجری شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت:« همه تغییراتی که در خاورمیانه رخ می دهد بد نیست . عربستان که فرماندهی اردوگاه میانه‌رو را به عهده دارد دشمنی در آن در قبال اسرائیل هر اندازه که نگرانی ها در خصوص ایران افزایش می یابد ، کاهش پیدا می کند. سعودی ها اسرائیل را شریک قانونی در مبارزه با ایران می دانند.»

گزارشگر المنار گفت در نشانه‌ای خطرناک ، شبکه دوم تلویزیون اسرائیل نتایج یک نظرسنجی را از افکار عمومی سعودی ها منتشر کرد که مؤسسه سیاستهای خارجی صهیونیسم این نظرسنجی را انجام داده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد 53 درصد سعودی ها ایران را دشمن می دانند و تنها هجده درصد آنها معتقدند اسرائیل ، دشمن سعودی هاست.

بیش از 59 درصد نیز معتقدند اسرائیل مسئول حملات به نوار غزه نیست.

المنار سپس بخشی از تصاویر تلویزیون رژیم صهیونیستی را پخش کرد که در آن سئوال کننده اسرائیلی از سعودی ها می پرسد : به نظر تو بزرگترین دشمن سعودی کیست؟ ایران ، داعش ، اسرائیل ، حماس ، یمن یا سوریه ؟

پاسخ‌دهنده سعودی نیز بلافاصله می گوید : ایران .

سئوال کننده اسرائیلی سئوال می کند: چه کسی مسئول درگیریهای متعدد بین اسرائیل و حماس است؟ حماس ، اسرائیل ، قطر یا ایران؟

پاسخ دهنده سعودی می گوید : اسرائیل و ایران .

سئوال کننده اسرائیلی می گوید فقط باید یکی را بگویی اسرائیل یا ایران ؟پاسخ دهنده سعودی چند بار تکرار می کند ایران.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی در پایان با اشاره به روابط بین تل آویو و ریاض افزود خاورمیانه به سوی ائتلافهای جدید به پیش می برود و فرصتهای غیر منتظره ای در برابر اسرائیل قرار دارد.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------