آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

ماجرای درگیری توئیتری خبرنگار نیویورک تایمز و مشاور ارشد جان کری بر سر ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,مذاکرات هسته ای ایران

اخیرا بحث ایران دو فرد سرشناس یعنی دیوید سانگر خبرنگار نیویورک تایمز و ماری هارف مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا را در برابر یکدیگر قرار داد و این دو در سایت توئیتر درگیری لفظی داشتند. ظاهرا این درگیری توئیتری بر سر مسائل فنی در مذاکرات هسته ای ایران بود.

ماکس فیشر نوشت: اخیرا بحث ایران دو فرد سرشناس یعنی دیوید سانگر خبرنگار نیویورک تایمز و ماری هارف مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا را در برابر یکدیگر قرار داد و این دو در سایت توئیتر درگیری لفظی داشتند. ظاهرا این درگیری توئیتری بر سر مسائل فنی در مذاکرات هسته ای ایران بود.

به گزارش انتخاب ؛ سانگر در مطلبی نوشته بود ایران سوخت هسته ای جدید تولید کرده است که به باور او دردسری جدی برای دولت آمریکاست.

هارف نوشت که سانگر دچار سوء تفاهم شده و اشتباه برداشت کرده است و تحولات اخیر هسته ای را به اشتباه تفسیر کرده است. البته انتقادات هارف درست بود و مطلبی که سانگر نوشته بود مشکلات فنی داشت و همین خود نشان می دهد اصلا آن طور که سانگر گفته بود این مسئله مهم نیست . البته همانند بسیاری از این گونه بحثها در واشنگتن، حتما قضیه بیشتر از این حرفهاست.

سانگر دوشنبه در نیویورک تایمز گزارش داد بر اساس مطالعات جدید ذخیره سوخت هسته ای ایران حدود بیست درصد در مدت هجده ماه مذاکرات هسته ای، افزایش داشته است. او این مسئله را دردسری جدی برای دولت اوباما و در واقع نوعی ناکامی در مذاکرات هسته ای با ایران توصیف کرد.

او نوشت این مسئله نشان می دهد اصرار دولت اوباما بر اینکه برنامه ایران متوقف شده و پیشرفت ندارد، درست نیست.

ماری هارف که فعلا به عنوان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عمل می کند، در اظهاراتی گفت که از مطلب سانگر حیرت زده شده و تاکید کرد ایران هیچ توافقی را نقض نکرده است و گفت سانگر اتفاقی کوچک را به مشکلی جدی تبدیل کرده است.

 

 اخبار  سیاست خارجی  - انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------