آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نتانیاهو: توافق لوزان یعنی باز شدن راه برای ساخت بمب اتمی توسط ایران!



اخبار,اخبارسیاست خارجی,بنیامین نتانیاهو

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در پیام ویژه ویدئویی که روز یکشنبه به کنگره سالانه جروزالم پست در نیویورک ارسال کرد ، چشم انداز ایران اتمی و چالش تلاش های بین المللی برای مشروعیت زدایی از اسرائیل را عمده ترین چالش های این رژیم دانست.

به گزارش  «تیک» به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست؛ هر چند نتانیاهو در ابتدای سخنان خود، از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و کنگره این کشور«برای همه کارهایی که برای تامین امنیت اسرائیل انجام داده اند» تقدیر کرد اما هشدار داد «چارچوب توافق لوزان راه را برای ادامه غنی سازی اورانیوم برای تولید بمب» مهیا می کند.

وی گفت « در صورتی که ایران به این توافق پای بند باشد، این پیامد گریز ناپذیر است؛ اگر آنان تصمیم بگیرند که توافق را زیر پا بگذارند، می توانند خیلی سریعتر به بمب برسند. این توافق همچنین به ایران امکان می دهد دهها میلیارد دلار پول را بلافاصله و صدها میلیارد دلار را در طول سالهای بعدی، به دست آورد».

نتانیاهو با انتقاد از تلاش های جهانی برای مجازات اقتصادی اسرائیل به خاطر سیاستهایش در کرانه باختری بخصوص بعد از بحث های اخیر برای اخراجش از فیفا، به اظهارات اخیر مدیر عامل شرکت مخابرات فرانسوی برای حفظ روابط اقتصادی اش با اسرائیل اشاره کرد و گفت «ما در میانه تلاش هایی جهانی برای مشروعیت زدایی از اسرائیل هستیم و موضوع آزار دهنده نیز همین است: فلسطینی ها از میز مذاکرات با شارون، اولمرت و اکنون من، دور شده اند.

آنها همواره از گفتگوهای مستقیم سر باز می زنند و بعد خواستار تحریم اسرائیل می شوند چون مذاکرات صلحی وجود ندارد. »

نخست وزیر اسرائیل گفت «متاسفانه خیلی ها در جامعه جهانی با این مساله همراه می شوند. باید با مشروعیت زدایی با اسرائیل مقابله شود.

موضوع حق بقای ما در اینجا به عنوان مردمی آزاد، حق ما برای دفاع از خود و حقمان برای تعیین سرنوشت آینده خودمان مطرح است.»


 اخبار  سیاست  خارجی  -  تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------