آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

دیدار معاون ظریف و وزیر خارجه عربستان سعودی/محاصره یمن در آستانه رمضان پایان یابد



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, بحران  یمن

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه در حاشیه نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌ های اسلامی در جده با وزیرخارجه عربستان دیدار و گفتگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: در این دیدار درخصوص برخی موضوعات منطقه، رایزنی و دیدگاه ها، بطور شفاف و صریح بیان شد.

معاون وزیرامورخارجه کشورمان همچنین گفت: در این دیدار ضمن اعلام غیرسازنده بودن رویکرد نظامی در منطقه، دیدگاه ایران مبنی بر ضرورت دور کردن منطقه از جنگ و تقویت روند سیاسی مجددا مورد تاکید قرار گرفت و اعلام شد، گفتگو و همکاری موثر، مهمترین عامل در برون رفت از مشکلات منطقه و رسیدن به امنیت پایدار جمعی است.

وی تصریح کرد: در این دیدار اعلام شد که از رویکرد سیاسی سازنده و امنیت منطقه، همه سود خواهند برد.

به گفته وی، وزیر خارجه عربستان هم در این دیدار با تاکید بر اهمیت گفتگو میان کشورها و ضرورت همکاری همه طرف ها در ایجاد امنیت منطقه ، حادثه روی داده در فرودگاه جده را محکوم کرد و گفت: که احکام صادره درخصوص ماموران خاطی به زودی اعلام و اجرا خواهد شد.

 

                                ...............................................

 

محاصره یمن در آستانه رمضان پایان یابد

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در نشست جده از تداوم انهدام زیرساختهای یمن به شدت انتقاد کرد و خواستار رفع محاصره یمن در آستانه ماه مبارک رمضان شد.

به گزارش تسنیم، معاون عربی، آفریقای وزیر امور خارجه در نشست سازمان همکاری های اسلامی در جده از تداوم انهدام زیرساختهای یمن به شدت انتقاد کرد.

 حسین امیرعبداللهیان که در نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده با تبیین طرح سیاسی 4 ماده‌ای ارائه شده از جانب وزیر امور خارجه کشورمان برای حل و فصل بحران یمن، از اتخاذ رویکرد نظامی علیه این کشور انتقاد و بر ضرورت توقف حملات علیه مردم بی دفاع یمن و پایان دادن به محاصره انسانی این کشور بویژه در آستانه ماه مبارک رمضان تأکید کرد.

نماینده کشورمان در نشست جده با تبیین اقدامات ایران برای ارسال کمکهای انسان دوستانه به همه نقاط یمن، از گفتگوهای یمنی ـ‌ یمنی در ژنو حمایت کرد و تلاشهای دبیرکل سازمان ملل و نقش نماینده وی در امور یمن را در این گفتگوها مورد توجه قرار داد.

امیرعبداللهیان از کشورهای عضو سازمان همکاریهای اسلامی خواست به وظایف انسانی و اسلامی خود در قبال یمن عمل کنند.

معاون وزیر امور خارجه توسل به روش نظامی در قبال بحران داخلی سیاسی در یمن را خطا دانست و هشدار داد این روش نتیجه ای جز افزایش افراط گرایی و تروریسم و به مخاطره انداختن امنیت منطقه نخواهد داشت.

امیرعبداللهیان در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده به هنگام سخنرانی منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن در جلسه حضور نداشت.

ایاد مدنی دبیر کل همکاریهای اسلامی و وزرای خارجه عربستان ، ترکیه ، مصر، کویت ،‌ افغانستان و وزرای خارجه برخی دیگر از کشورهای اسلامی دیدگاهایشان را در این نشست مطرح کردند.

  اخبار  سیاست  خارجی  -  صداوسیما  ,تسنیم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------