آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

فرانسه: دستیابی به توافق تا 30 ژوئن مشخص نیست / می خواهم با ظریف دیدار کنم تا ببینم موضع ایرانی به چه شکل است



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,لوران فابیوس

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت هنوز مشخص نیست آیا بتوان تا ضرب الاجل 30 ژوئن به موافقتنامه ای بین المللی درباره برنامه هسته ای ایران دست یافت یا خیر.

به گزارش «انتخاب»، فابیوس گفته است روز دوشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار خواهد کرد تا مواضع ایران را در آستانه دور پایانی مذاکرات درباره برنامه هسته ای این کشور که اواخر این هفته آغاز می شود ، ارزیابی کند.

وی در مذاکرات با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت :« ما باید کاملا قاطع باشیم. در مرحله ای که اکنون در آن قرار داریم هنوز مسائل روشن نیست.»

مذاکرات دوجانبه روز دوشنبه وزیران امور خارجه ایران و فرانسه در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ و پس از نشست ظریف با همه طرف های اروپایی دخیل در مذاکرات با ایران برگزار می شود.

فابیوس روز شنبه در مصاحبه با خبرنگاران در قاهره پایتخت مصر که روز نخست از سفر دو روزه وی را به خاورمیانه تشکیل می داد گفت :« تا پایان هفته آینده وزیران امور خارجه به مذاکرات ملحق خواهند شد ، بر این اساس من قصد دارم گفتگوهایی را انجام دهم تا ببینم موضع ایرانی ها به چه شکلی است.»

ایران دوم آوریل در شهر لوزان سوییس با شش قدرت جهان درمورد چارچوب موافقتنامه ای هسته ای توافق کرد. دو طرف تلاش می کنند تا ضرب الاجل 30 آوریل به موافقتنامه ای نهایی دست یابند که بر اساس آن برنامه هسته ای ایران در ازای کاهش تحریم های اقتصادی علیه این کشور به طور موقت محدود خواهد شد.

فرانسه یکی از سرسختانه ترین مواضع را درقبال ایران درپیش گرفته است. نتانیاهو در نشست روز یکشنبه خود با فابیوس از وی خواست قاطعانه بایستد و از موافقتنامه ای بد با ایران جلوگیری کند.

 

 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------