آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

جمهوریخواهان کنگره : پیش از بررسی توافق هسته ای گزارش حقوق بشر در ایران را می خواهیم



جمهوریخواهان آمریکا وزارت امور خارجه را به تعلل عمدی در تاخیر 4 ماهه در ارایه گزارش سالیانه وضعیت حقوق بشر در ایران متهم می کنند و می گویند وزارت امور خارجه به دلیل تحت الشعاع قرار نگرفتن گفت و گوها و مذاکرات هسته ای با ایران در ارایه این گزارش به کنگره تعلل می کند.

برخی سناتورهای جمهوریخواه کنگره اعلام کردند مادامی که گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران ارایه نشده است، نمی توانند لایحه توافق هسته ای با ایران را تایید کنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت "هیل" در ادامه کشاکش سیاسی داخلی آمریکا بر سرتوافق هسته ای با ایران و در حالی که ضرب الاجل توافق نهایی با ایران در هفته پایانی است سناتور جمهوریخواه "تد کروز" از ایالت تگزاس که یکی از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات آتی ریاست جمهوری است اعلام کرد ارزیابی گزارش وضعیت حقوق بشر در ایران پیش از بررسی  توافق هسته ای با ایران در کنگره بسیار لازم و ضروری است.

سناتور تد کروز

اخبار,اخبارسیاست  خارجی,سناتور تد کروز

 

جمهوریخواهان آمریکا وزارت امور خارجه را به تعلل عمدی در تاخیر 4 ماهه در ارایه گزارش سالیانه وضعیت حقوق بشر در ایران متهم می کنند و می گویند وزارت امور خارجه به دلیل تحت الشعاع قرار نگرفتن گفت و گوها و مذاکرات هسته ای با ایران در ارایه این گزارش به کنگره تعلل می کند.

گزارش وضعیت حقوق بشر در کشورها قرار بود طبق تقویم در 25 فوریه سال جاری میلادی ( اوایل اسفند 93) به کنگره ارایه شود اما وزارت امور خارجه تا کنون این گزارش را ارایه نکرده است.

این در حالی است که جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با رد این اتهام گفته است وزارت امور خارجه به سختی مشغول تدوین این گزارش است و مذاکرات هسته ای ربطی به تاخیر در ارایه این گزارش به کنگره ندارد.

کروز و سناتور مارک کرک پیشنهاد داده اند به ازای هر 30 روز تاخیر در ارایه گزارش وضعیت حقوق بشر در ایران ، پرداخت 5 درصد از بودجه وزارت امور خارجه آمریکا تعلیق شود.

آنها در این زمینه طرحی تدوین کرده اند و تهدید کرده اند در صورت تعلل وزارت امور خارجه از ارایه گزارش این طرح را به مورد اجرا خواهند گذاشت.  در صورت اجرای این طرح به ازای هر ماه تاخیر  تخصیص 5 درصد از بودجه وزارت امور خارجه قطع می شود. وزارت خارجه آمریکا تا کنون نزدیک به 4 ماه در ارایه گزارش تاخیر داشته و در صورت تصویب طرح پیشنهادی سناتورها کروز و کورکر تخصیص 20 درصد از بودجه وزارت امور خارجه تعلیق خواهد شد.

جمهوریخواهان ارایه دهنده این پیشنهاد گفته اند بودجه امنیتی وزارت امور خارجه در این طرح مستثنا شده است.

ماه گذشته چند سناتور جمهوریخواه با نگارش نامه ای به جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از او به خاطر تاخیر 3 ماهه در ارایه گزارش وضعیت  حقوق بشر در ایران انتقاد کردند و خواستار ارایه هر چه سریع تر این گزارش شدند.


  اخبار  سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------