آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

احتمال بازگرداندن 13 هزار پناهجوی ایرانی از پشت دروازه های استرالیا



اخبار,اخبارسیاست  خارجی  ,روابط استرالیا با ایران

"مایکل دانبی" نماینده پارلمان از حزب کارگر در سخنانی ضمن ابراز مخالفت با توافق های احتمالی صورت گرفته استرالیا با ایران در زمینه مهاجران گفت احتمال بازگشایی کنسولگری ایران در سیدنی و ملبورن خطرناک خواهد بود.

با سخنان دیروز "جولی بیشاپ" وزیر امور خارجه استرالیا در پارلمان این کشور احتمال بازگرداندن بیش از 13 هزار پناهجوی ایرانی که درخواست اقامت آنها در استرالیا از سوی دولت کانبرا رد شده است، تقویت شده است.احتمال بازگرداندن 13 هزار پناهجوی ایرانی از پشت دروازه های استرالیا

به گزارش عصر ایران به نقل از اسکای نیوز بیشاپ دیروز در جلسه پارلمان استرالیا با تایید سفر هفته گذشته یک هیات ایرانی به استرالیا گفت توافق جدید برای بازگرداندن پناهجویان به ایران قابل توجیه است، چون بسیاری از پناهجویان ایرانی با انگیزه اقتصادی مهاجرت می کنند.

وزیر امور خارجه استرالیا با تکرار و تایید سخنان "باب کار" وزیر امور خارجه سابق استرالیا گفت اکثر این پناهجویان در کشورشان مورد آزار و اذیت نبوده اند بلکه برای بهبود شرایط اقتصادی راهی استرالیا می شوند.


بیشاپ تاکید کرد 13200 نفر از 52 هزار پناهجوی غیر قانونی خواهان مهاجرت به استرالیا از اتباع ایرانی هستند و بسیاری از آنها با از بین بردن مدارک شان راهی اندونزی می شوند و  از آنجا تلاش می کنند به وسیله قاچاقچیان انسان وارد خاک استرالیا شوند.

گفتنی است در سفر فروردین ماه بیشاپ به ایران مقامات دو کشور توافق کردند هیاتی به منظور بررسی موضوع پناهجویان ایرانی به استرالیا سفر کند.

از سوی دیگر "استیون سی اوبو" معاون پارلمانی وزیر امور خارجه استرالیا نیز تاکید کرد ایران در مذاکرات با استرالیا وعده داده است از پناهجویانی که به ایران بازگردانده می شوند محافظت کند.
با این حال مساله احتمال گشایش کنسولگری ایران در سیدنی و ملبورن و توافق دو کشور برای صدور ویزاهای توریستی و تحصیلی، احزاب مخالف دولت استرالیا را نگران کرده است.

"مایکل دانبی" نماینده پارلمان از حزب کارگر در سخنانی ضمن ابراز مخالفت با توافق های احتمالی صورت گرفته استرالیا با ایران در زمینه مهاجران گفت احتمال بازگشایی کنسولگری ایران در سیدنی و ملبورن خطرناک خواهد بود.

او مدعی شد این همان اشتباهی بود که دولت های لیبرال استرالیا در دهه 1980 و 1990 درباره لیبی و سوریه مرتکب شدند و بعدها بنا به دلایل امنیتی مجبور به تعطیل کردن این کنسولگری ها شدند. او مدعی شد چنین اقدامی ممکن است به تنش های مذهبی درون جامعه مسلمانان مقیم استرالیا دامن بزند.

این نماینده پارلمان استرالیا با ادعای حمایت ایران از تروریسم مدعی شد ایران در لیست حامیان تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا است. او توافقات اخیر بین دولت های استرالیا و ایران در زمینه تبادل اطلاعات به منظور مقابله با تروریسم (داعش) را نیز زیر سوال برد.

او گفت: ما نمی خواهیم با ایران در زمینه مسایل امنیتی تبادل اطلاعات داشته باشیم.


 اخبار سیاست خارجی  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------