آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

گفتگوی تلفنی اوباما و پوتین درباره ایران



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,   گفتگوی تلفنی اوباما و پوتین

رئیس جمهوری روسیه و همتای آمریکایی اش شب گذشته درباره مذاکرات هسته ای جاری کشورهای ۱+۵ با ایران، تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش  مهر به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد ولادیمر پوتین برای اولین بار از ماه فوریه تا کنون با رئیس جمهوری آمریکا تماس گرفته و درباره مذاکرات هسته ای ۱+۵ و ایران، شرایط خطرناک سوریه و ضرورت مقابله با داعش گفتگو کرده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید رهبران دو کشور درباره شرایط خطرناک فزاینده در سوریه و تاکید بر اهمیت اتحاد در قالب گروه ۱+۵ در مذاکرات جاری اتمی برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای با یکدیگر رایزنی کرده اند.

در این گفتگوی تلفنی همچنین باراک اوباما به پوتین گفته است که روسیه ضرورت دارد به شرایط آتش بس در اوکراین از جمله خروج تمامی نیروها و تجهیزات از خاک اوکراین عمل کند.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در حال مذاکره بر سر نگارش متن توافق نهایی هسته ای تا ضرب الاجل خودخوانده ۱۰ تیرماه براساس راه حل های بدست آمده در مذاکرات ۱۳ فروردین لوزان هستند.

جان کری و محمدجواد ظریف وزرای امور خارجه ایران و آمریکا قرار است امروز راهی وین پایتخت اتریش شوند تا در آخرین تلاش ها برای دستیابی به توافق حضور داشته باشند.

 

 اخبار  سیاست خارجی  -  مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------