آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جان بولتون: ایرانیها می دانند که امتیازاتی که از آمریکا می گیرند تمامی ندارد



اخبار,اخبارسیاست خارجی,جان بولتون

بولتون گفت اظهارات اخیر مقامات ارشد ایران نیز تلاش وی برای افزایش قدرت اهرم مذاکراتی ظریف بود. من فکر می کنم در واقع در وین از این نقطه عبور کرده اند که بتوانند اختلافات خود را حل و فصل کنند. آنها در تلاشند که شرایط را پیش روی آنها بگذارند تا بتوانند شرایط را ادامه دهند و همانطور که انگلیس گفته است اسنادی خواهند داشت تا بتوانند امضا کنند و اعلام پیروزی کنند

ایرانیها می دانند که امتیازاتی که از آمریکا می گیرند تمامی ندارد و قصد دارند طی چند روز آتی نیز چند امتیاز دیگر بگیرند

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفت ایرانیها می دانند که امتیازاتی که از آمریکا می گیرند تمامی ندارد و قصد دارند طی چند روز آتی نیز چند امتیاز دیگر بگیرند.

به گزارش انتخاب، جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل که در حال حاضر تحلیلگر موسسه تحقیقاتی آمریکن اینترپرایز است گفت سفر ظریف و رایزنی های وی درتهران در واقع یک نمایش است. ایران با این اقدام دوباره به جان کری وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات رو دست زده است و اگر ایرانی ها بتوانند در شرایط کنونی نیز به توافق با آمریکا دست پیدا کنند هنوز یک پیروزی بزرگ برای آنها است. با این حال آنها این مسئله را احساس می کنند که امتیازاتی که می توانند از دولت اوباما بگیرند هیچ انتهایی ندارد و قصد دارند طی چند روز آینده چند امتیاز دیگر نیز بگیرند.

بولتون گفت اظهارات اخیر مقامات ارشد ایران نیز تلاش وی برای افزایش قدرت اهرم مذاکراتی ظریف بود. من فکر می کنم در واقع در وین از این نقطه عبور کرده اند که بتوانند اختلافات خود را حل و فصل کنند. آنها در تلاشند که شرایط را پیش روی آنها بگذارند تا بتوانند شرایط را ادامه دهند و همانطور که انگلیس گفته است اسنادی خواهند داشت تا بتوانند امضا کنند و اعلام پیروزی کنند. بنابراین آنها این نمایش ساختگی خود را درباره مسئله تحریم ها ادامه خواهند داد. آنها کمیته ای از مذاکره کنندگان کنونی تشکیل داده اند تا درباره اجرای توافق گفتگو کنند بنابراین این توافق حتی پس از آنکه امضا شود به معنی پایان مذاکرات نخواهد بود.

بولتون گفت توافقی که براساس آن بازرسان نتوانند به سایت های نظامی ایران دسترسی داشته باشند قابل اعتماد نخواهد بود. با این حال مذاکراتی که سالهاست ادامه یافته است در واقع این فرصت و این زمان را برای ایران فراهم کرده است که بتواند برنامه هسته ای خود را پیش ببرد.

 

اجازه بدهید به صراحت بگویم که ایران هیچگاه توافقی را امضا نخواهد کرد که توان دستیابی این کشور به سلاح هسته ای را هر زمان که بخواهد به سلاح هسته ای دست یابد از بین ببرد. بنابراین ایرانی ها بسیار خوشحال هستند که این مذاکرات این اندازه به درازا کشیده شده است. اگرچه تحریم ها موجب آزار آنها شده است با این حال به گفته خود مدیر سازمان اطلاعات ایران برنامه تسلیحات هسته ای آنها را کند نکرده و این تحریم ها همچنین به طور مشخص حمایت این کشور از تروریسم بین المللی را نیز کند نکرده است. تحریمها شاید موجب آسیب قشر متوسط ایران شده باشد با این حال مقامات ایران به هیچ وجه جزو طبقه متوسط این جامعه نیستند.

 

 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------