آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

گزارش مجید تخت روانچی از مذاکرات وین



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,مذاکرات هسته ای ایران

یک عضو تیم مذاکره کننده ایران از فشردگی مذاکرات در روزهای پایانی خبر داد و گفت : احتمال می دهیم یکی دو موضوع کلیدی اختلافی برای روزهای آخر باقی بماند تا وزیران درباره آن تصمیم بگیرند.

به گزارش  ایسنا خبرنگار  اعزامی به وین مجید تخت روانچی عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران در وین با بیان این مطلب، افزود: تقریبا روزهای آخر مذاکرات است و دقیقا نمی دانیم چه روزی به اتمام می رسد. اکنون در مرحله ای هستیم که مذاکرات بسیار فشرده است.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: از صبح زود جلسات شروع می شود و تا انتهای شب ادامه دارد. حتی بعد از پایان مذاکرات با طرف مقابل، جلسات داخلی ما در انتهای شب شروع می شود.

وی درباره سطح مذاکرات هم گفت: در بعضی موضوعات جلسات کارشناسی به اتمام رسیده و مسائل به سطح معاونین آمده است که در این سطح در حال بحث در ان زمینه هستیم. البته رسیدگی به بعضی موضوعات در سطح کارشناسی ادامه دارد.

روانچی احتمال داد که حل بعضی مسائل به جلسات وزیران بکشد و گفت: احتمال می دهیم چند مسائل کلیدی بماند تا وزیران در روزهای آخر به آن رسیدگی کنند.

عضو تیم مذاکره کننده ایران درباره جزییات این مسائل گفت: اجازه دهید وارد جزییات نشوم، ولی موضوعاتی کلیدی است که رسیدگی در سطوح بالاتر را لازم دارد. اینها مسائلی هستند که قاعدتا نمی تواند درسطح کارشناسی و معاونین به نتیجه برسد.

وی اظهار داشت: هنوز هم هیچ چیز در این زمینه قطعی نیست. این طور نیست که الان قطعی بتوان گفت بعضی موضوعات در سطح وزیران مطرح می شود ولی برداشت ما این است که یکی دو موضوع برای تصمیم گیری در سطح وزیران بماند.

روانچی درباره زمان نشست ایران و 1+5 گفت: روز آن مشخص نیست. امروز قرار است وزیران به وین بیایند. خانم موگرینی هم امروز می آیند ولی جلساتی که برگزار می شود دو جانبه خواهد بود. امروز جلسه ایران و 1+5 نیست.

معاون وزیر امور خارجه گفت: وزیران در پایان امروز وین را ترک می کنند و این که چه زمانی بازگردند بعدا تصمیم گیری می شود.


  اخبار   سیاست  خارجی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------