آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

رییس آینده موساد: توافق هسته ای ایران را وارد اقیانوسی از پول خواهد کرد



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, تحریم ها ایران

این مقام اسراییلی گفت توافق هسته ای و برداشتن تحریم ها ایران را در موقعیتی قرار خواهد داد که هیچ قدرتی توان تهدید آن را نداشته باشد و در نقطه مقابل این کشور را قادر خواهد کرد نفوذ خود را در هر منطقه ای گسترش دهد.

مسئول وزارت امور استراتژیک رژیم اسراییل و یکی از گزینه های اصلی برای ریاست سازمان جاسوسی اسراییل (موساد) با ابراز نگرانی از پیامدهای توافق نهایی هسته ای با ایران گفت این توافق دسترسی حکومت ایران را به اقیانوسی از پول فراهم خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه جروزالم پست اسراییل " رام بن باراک" از مسئولان بلند پایه امنیتی رژیم اسراییل در مصاحبه با روزنامه " ماکور ریشون" اسراییل با بد دانستن توافق در شرف انجام بین ایران و گروه 1+5 مدعی شد این توافق به ایران این امکان را می دهد هر زمانی که اراده کرد فعالیت های هسته ای خود را به سمت تولید تسلیحات هسته ای سوق دهد.

رام بن باراک گفت :برداشتن تحریم ها امکان دسترسی حکومت ایران به اقیانوسی از پول را فراهم خواهد کرد و این امکان موجب تحکیم نفوذ ایران در سراسر منطقه خواهد شد.

این مقام اسراییلی گفت توافق هسته ای و برداشتن تحریم ها ایران را در موقعیتی قرار خواهد داد که هیچ قدرتی توان تهدید آن را نداشته باشد و در نقطه مقابل این کشور را قادر خواهد کرد نفوذ خود را در هر منطقه ای گسترش دهد.

این مقام اسراییلی مدعی شد: هم اکنون تقریبا هیچ نقطه ای از خاورمیانه نیست که ایران در آنجا نباشد و اعمال نفوذ نکند؛ ایران هم اکنون در عراق حضور دارد و منافع این کشور در عراق با آمریکا هم پوشان است. در لبنان ایران به واسطه حضور حزب الله دست بالا را دارد و یمن نیز اخیرا از سوی ایران فتح شده است.

بن باراک افزود: "در چنین شرایطی تصور کنید در سال های آتی وضعیت منطقه به چه شکل خواهد بود در حالی که حکومت ایران به میلیارد ها دلار (به واسطه رفع تحریم ها) دسترسی یابد. آنها در آن وضعیت هیچ محدودیتی نخواهند داشت."

گفتنی است بن باراک اداره وزارت امور استراتژیک رژیم اسراییل را از دسامبر سال 2014 در دست گرفته است. او یکی از سه گزینه اصلی ریاست موساد از سال آینده میلادی است.

باراک از سال 1991 با موساد همکاری داشته و مقام او در سازمان جاسوسی اسراییل رشد کرده است. او خود را چشم و گوش نتانیاهو توصیف کرده است.

بن باراک در ادامه سخنان خود مدعی شد:" موضوع هسته ای ایران یکی از مهم ترین دغدغه هایی است که ما با آن مواجهیم... اگر آمریکا فشار بیشتری به ایران وارد کند آن موقع می توان به توافقی بهتر رسید."

او مدعی شد رژیم اسراییل با عربستان و مصر در زمینه بد بودن توافق کنونی با ایران هم نظر است و اگر توافق کنونی هسته ای با ایران امضا شود زمینه ای برای مسابقه تسلیحاتی در منطقه خواهد شد.

او گفت: " کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هیچ محدودیت مالی ندارند و تقریبا می توانند برای ایجاد موازنه با ایران هر نوع تسلیحاتی بخرند. این اتفاق زمانی خواهد افتاد که این کشورها احساس کنند ایران با توافق هسته ای کنونی وارد مسیری شده که انتهای آن به ایران دارای قابلیت هسته ای ختم خواهد شد. در این صورت کشورهای حاشیه خلیج فارس هم وارد این مسیر خواهند شد و شاهد یک مسابقه تسلیحاتی خواهیم بود.

بن باراک درباره اوضاع جاری در منطقه خاورمیانه این تنش ها و جنگ های داخلی را یک جنگ فرقه ای دانست که نتیجه آن می تواند به نفع اسراییل تمام شود چون دشمنان اسراییل با یکدیگر در حال جنگ هستند. با این حال او تاکید کرد که تضمینی نیست فردای خاورمیانه پس از تحولات و ناآرامی های اخیر به نفع اسراییل باشد.

اخبار  سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------