آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

کاخ سفید احتمال تمدید مذاکرات را مطرح کرد



اخبار,اخبارسیاست خارجی, برنامه هسته ای ایران

سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه و یک روز پیش از پایان مهلت برای دستیابی به توافق اظهار داشت که «قطعا امکان‌پذیر» است این مذاکرات بعد از مهلت تعیین شده نیز ادامه یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا دولت اوباما انتظار دارد مذاکرات هسته‌ای با ایران از مهلت تعیین شده نیز بگذرد، اظهار داشت: «در این مرحله نمی‌گویم چنین انتظاری می‌رود...بلکه می‌گویم قطعا چنین چیزی امکان‌پذیر است.»

مهلت این مذاکرات قرار بود روز دهم تیرماه به پایان برسد، اما این مذاکرات برای یک هفته تمدید شد. امروز- سه‌شنبهه- این مهلت به پایان می‌رسد.

این در حالی است که نشست وزیر خارجه ایران با همتایان آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، روسی، چینی و آلمانی خود، کشورهای عضو گروه ۱+۵، با حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، برای نخستین بار در این دور از مذاکرات روز دوشنبه در وین برگزار شد.

در همین رابطه یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران پس از نشست وزیران خارجه جمهوری اسلامی و ۱+۵ از «اختلافاتی جدی» بین دو طرف خبر داده است.

پیشتر رسانه‌های غربی گزارش داده بودند که ایران در مذاکرات روز دوشنبه خواهان لغو تحریم‌های نظامی شورای امنیت و همچنین ممنوعیت فروش تسلیحات شده است.

 یک مقام غربی به خبرگزاری رویترز گفته است که تیم دیپلماتیک جمهوری اسلامی در مذاکرات هسته‌ای، خواستار لغو تحریم‌های مرتبط با برنامه موشک‌های بالستیک و همچنین لغو ممنوعیت صدور دیگر تسلیحات به ایران شده‌اند.

 

 اخبار  سیاست  خار جی  -  ایلنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------