آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

اسپوتنیک: S300 قدمی دیگر به ایران نزدیک شد!



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,سامانه اس  سیصد

 این منبع با خودداری از اظهارنظر درباره بازپس گیری شکایت ایران از روسیه به سبب نقض قرارداد تحویل سامانه اس - سیصد به علت تحریم های بین المللی علیه تهران افزود توافق بر سر برنامه هسته ای ایران می تواند امکان دریافت سامانه های پیشرفته تر از سامانه اس - سیصد را برای ایران فراهم کند.

 خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: یک منبع وزارت دفاع ایران روز سه شنبه اعلام کرد توافق هسته ای جامع اخیر میان ایران و شش قدرت جهانی امکان دستیابی تهران را به سامانه های پدافند هوایی پیشرفته تر از سامانه اس- سیصد روسیه فراهم خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، این منبع با خودداری از اظهارنظر درباره بازپس گیری شکایت ایران از روسیه به سبب نقض قرارداد تحویل سامانه اس - سیصد به علت تحریم های بین المللی علیه تهران افزود توافق بر سر برنامه هسته ای ایران می تواند امکان دریافت سامانه های پیشرفته تر از سامانه اس - سیصد را برای ایران فراهم کند. این منبع افزود برنامه دقیق تحویل سامانه اس - سیصد به ایران مطابق با قرارداد کنونی هنوز تعیین نشده است.

 

یک منبع آگاه اواسط ماه ژوئن اعلام کرد روسیه و ایران در زمینه ازسرگیری اجرای قراداد تحویل سامانه اس - سیصد با یکدیگر وارد مذاکره شده اند؛ قراردادی که سال 2007 به امضاء رسید و ارزش آن بالغ بر 800 میلیون دلار براورد شده است. بنا بر اعلام این منبع ، مقامات روسیه خواهان بازپس گیری شکایت ایران و امضاء قراردادی جدید هستند.

 

اخبار  سیاست خارجی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------