آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

سونامی سنا علیه توافق هسته ای ایران / جان کری به توپ بسته شد



اخبار,اخبارسیاست خارجی,جان کری

جان کری وزیر خارجه آمریکا،روز پنجشنبه متهم شد که فریب تهران را خورده است در حالی که وی در نخستین حضورش در سنا، از توافقنامه هسته ای دفاع کرد.

فرانس پرس نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا،روز پنجشنبه متهم شد که فریب تهران را خورده است در حالی که وی در نخستین حضورش در سنا، از توافقنامه هسته ای دفاع کرد.

به گزارش «انتخاب»، کری برای دفاع از این توافق که آن را توافقی خوب برای همه دنیا نامید،‌ در کمیته روابط خارجه سنا،‌دفاع کرد.

وی گفت: واقعیت این است که توافق وین،‌ برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران، از همه روش هایی که از آن سخن می گویند، قوی تر، جامع تر و پایدارتر است.

کری افزود این توافقنامه، در صورت اجرا،‌ ایران را تا ابد تحت موشکافی دقیق قرار خواهد داد و جهان را در اطمینان یافتن از اینکه فعالیت های هسته ای این کشور به طور کامل صلح آمیز باقی می ماند، یکپارچه می کند؛‌ ما بر این باوریم که این توافق، توافقی خوب برای جهان است،‌ توافقی خوب برای آمریکا است و توافقی خوب برای همه متحدان ما و دوستان ما در منطقه است و ما فکر می کنیم این توافق،‌ سزاوار حمایت شماست.

کری که با سونامی انتقاد جمهوری خواهان در کمیته روابط خارجی روبه رو شد؛‌ کمیته ای که زمانی ریاست آن را به عهده داشت.

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا که می گوید توافق وین، راه ایران را برای رسیدن به قدرت هسته ای هموار می سازد گفت:‌ من بر این باورم که شما فریب خورده اید؛ با همه احترامی که برای شما قائلم، می گویم که شما سر کیسه شده اید و مردم آمریکا، بهای آن را خواهند پرداخت.

جیمز ریش سناتور جمهوری خواه نیز هم صدا با کورکر گفت:‌ هر کسی که اعتقاد دارد این توافق نامه،‌ توافقی خوب است،‌ در واقع به خیل ساده لوح ترین مردمانی که روی زمین زندگی می کنند،‌ ملحق شده است.

کری در نخستین حضورش در سنا، پس از تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره توافق هسته ای ایران، با استقبال گروهی از فعالان ضد هسته ای روبه رو شد که تی شرت هایی به تن داشتند که روی آنها نوشته شده بود:‌ صلح با ایران

ولی در کمیته روابط خارجی،‌ با انبوهی از پرسش های جمهوری خواهان روبه رو شد.

همه اعضای کمیته، از جمله رند پل و مارکو روبیو که قرار است در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزد شوند نیز در نشست روز پنجشنبه این کمیته حضور داشتند.

روبیو گفت:‌ این قرارداد، توافق شما با ایران است.

وی افزود: رئیس جمهور بعدی هیچ الزام اخلاقی یا قانونی ندارد که با این توافق، همسو باشد؛‌ زمانی که مدت ریاست جمهوری اوباما به پایان رسد،‌ توافق نیز از بین خواهد رفت.

 اخبار  سیاست  خارجی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------