آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

«سین جیم» آقای وزیر!



اخبار,اخبارسیاست خارجی,  روابط ایران وآمریکا

موضوع توافق هسته ای با ایران به یک مسئله اساسی در انتخابات 2016 آمریکا تبدیل شده است و نشانه های آن در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا در روز پنج شنبه کاملا مشهود بود.

واشنگتن پست نوشت: موضوع توافق هسته ای با ایران به یک مسئله اساسی در انتخابات 2016 آمریکا تبدیل شده است و نشانه های آن در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا در روز پنج شنبه کاملا مشهود بود.

به گزارش تیک ، مارکو ریبیو و رند پل از نامزدهای جمهوریخواه ، جان کری وزیر خارجه را «سین جیم» کردند.

مخالفان جمهوری خواه توافق ایران از همکاران خود در کنگره خواسته اند تا با این توافق مخالفت کنند با این استدلال که رئیس جمهوری آینده آمریکا، حتی اگر یک دموکرات باشد، می تواند توافقی بهتر از توافق باراک اوباما، رئیس جمهوری فعلی این کشور منعقد کند.

در روز پنج شنبه، دو جمهوریخواه رقیب در انتخابات به بحث درباره این مسئله پرداختند که آنها از همان لحظه ورود به کاخ سفید بعد از پیروزی در انتخابات، چه اقدامی برای محدودیت برنامه هسته ای ایران، انجام خواهند داد. آنها این اظهارات را در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مطرح کردند که در آن جان کری، وزیر خارجه، ارنست مونیز، وزیر انرژی و جاکوب لو، وزیر خزانه داری را سین جیم می کردند.

کری و همکارانش در 24 ساعت اول شرکت در جلسه استماع کنگره نتوانستند در جلب موافقت اعضای کنگره موفقیتی به دست آورند، اما به هر حال برخی از اظهارات کری توانست به برخی از سئوالات جمهوری خواهان پایان دهد.

روبیو در این نشست با لحن بسیار تندی اعضای کابینه اوباما را خطاب قرار داد و تاکید کرد رئیس جمهوری آینده آمریکا از هر حزبی که باشد، از کل این توافق رها خواهد شد.

با وجود تشریح جزئی مزایای توافق، توسط اعضای کابینه اوباما،‌به نظر نمی رسید روبیو و رند پل از این سین جیم کری به نتیجه رسیده باشند.

به طور کلی به نظر می رسد مسئله توافق هسته ای با ایران به یک مسئله اساسی در انتخابات 2016 آمریکا در میان نامزدان ریاست جمهوری تبدیل شود که نشانه های آن در جلسه استماع روز پنج شنبه کاملا مشهود بود.

 

 اخبار   سیاست  خارجی  -  تیک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------