آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

نامزد جمهوریخواه: نباید این توافق احمقانه تصویب شود



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,انتخابات  ریاست جمهوری آمریکا

هاکابی افزود:"این توافق یکی از احمقانه ترین کارهاست. باید دموکرات ها و جمهوریخواهان کنگره و مردم آمریکا این توافق را رد کنند. من تمام متن این توافق را خواندم. تقریبا در همه زمینه ها در مقابل ایران عقب نشینی کرده ایم، باید جلوی این توافق را گرفت."

"مایک هاکابی" فرماندار سابق آرکانزاس و یکی از 16 نامزد حزب جمهوریخواه برای رقابت در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا از دموکرات ها و جمهوریخواهان کنگره خواست توافق هسته ای با ایران را تصویب نکنند.نامزد جمهوریخواه: جمهوریخواهان و دموکرات های کنگره نباید این توافق احمقانه را تصویب کنند

به گزارش عصر ایران هاکابی در گفت و گو با وب سایت محافظه کار آمریکایی " بِیت بارت" با "احمقانه" خواندن توافق هسته ای با ایران گفت:"سیاست خارجی اوباما سست ترین سیاست خارجی یک رییس جمهور در طول تاریخ آمریکاست."

او با اشاره به اینکه تمام متن توافق هسته ای با ایران را با دقت خوانده است افزود:"در این توافق، دولت اوباما بسیار ساده لوحانه به ایرانی ها اعتماد کرده است. با این کار او اسراییلی ها را به آستانه کوره های آدم سوزی (در دوران هلوکاست) کشانده است."

هاکابی افزود:"این توافق یکی از احمقانه ترین کارهاست. باید دموکرات ها و جمهوریخواهان کنگره و مردم آمریکا این توافق را رد کنند. من تمام متن این توافق را خواندم. تقریبا در همه زمینه ها در مقابل ایران عقب نشینی کرده ایم، باید جلوی این توافق را گرفت."

هاکابی همچنین در این مصاحبه  با حملات شخصی به اوباما، میزان عشق و علاقه او به آمریکا را زیر سوال برد و گفت او ذاتا یک آمریکایی نیست و به همین خاطر تعهد زیادی به منافع و امنیت آمریکا ندارد.

در مقابل این اظهارات "دبی واسرمن شولتز" نماینده دموکرات کنگره و رییس کمیته ملی دموکرات ها، اظهار کرد هاکابی باید به خاطر این اظهارات به شدت غیر مسئولانه از مردم آمریکا و جامعه یهودیان این کشور عذرخواهی کند.

بر اساس نظر سنجی اخیر شبکه خبری سی ان ان آمریکا هاکابی در میان نامزدهای جمهوریخواه در رده 5 نامزد اصلی پرطرفدار است.

نامزدهای جمهوریخواه که تعداد آنها هم اینک به 16 نفر رسیده است تا زمان نخستین مناظره انتخاباتی خود در 6 آگوست (9 روز دیگر) رقابت سختی دارند چون تا این تاریخ باید  10 نفر نخست از بین 16 نامزد برای رقابت درون حزبی به منظور کسب نامزدی نهایی  حزب جمهوریخواه انتخاب شوند و 6 نامزدی که در نظر سنجی ها در پایین ترین رده ها قرار گرفته اند باید از صحنه انتخابات کناره گیری کنند.

شورای دموکراتیک ملی یهودیان (NJDC) اما با حمایت از اظهارات هاکابی از دیگر نامزدهای جمهوریخواه نیز درخواست کرد برای جلوگیری از تصویب توافق هسته ای با ایران در کنگره وارد عمل شوند.

مایکل هاکبی کیست؟
مایکل دیل "مایک" هاکبی (متولد ۱۹۵۵) سیاستمدار آمریکایی است که به عنوان ۴۴ مین فرماندار آرکانزاس (۱۹۹۶–۲۰۰۷) مشغول به کار بود. براساس متن منتشر شده در ویکی پدیا، او از نامزدهای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه در سال ۲۰۰۸ بود که در رای نمایندگان برگزیننده دوم و در رای مردمی پس از جان مک‌کین و میت رامنی سوم شد.

هاکبی کشیش بپتیست جنوبی و کتاب‌های پرفروش بسیاری تألیف کرده است. او همچنین مجری برنامه‌های سیاسی رادیویی، خواننده و سخنران نیز هست.

او هم اکنون مجری تاک شوی هاکابی در فاکس نیوز است. وی برای کم کردن ۵۰ کیلوگرم از وزن خود شهرت یافته‌است.

 

اخبار  سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------