آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

ناراحتی نتانیاهو از سفر وزیران اروپا به تهران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,توافق هسته ای ایران وگروه 1+5

نتانیاهو ادعا کرد: که ایران تهدید بسیار بزرگی برای اروپاست. ایران و حزب الله لبنان شبکه تروریستی را ایجاد کرده اند که در بیش از 30 کشور جهان در 5 قاره حضور دارد و تقریبا شامل همه اروپا می شود.

نتانیاهو به سفر وزیران اروپایی به تهران واکنش نشان داد و گفت که ایران برای اروپا خطر بزرگی است.

به گزارش عصرایران، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در سفر به قبرس به طور ضمنی از اقدامات کشورهای اروپایی برای نزدیکی روابط با تهران انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نتانیاهو ادعا کرد: که ایران تهدید بسیار بزرگی برای اروپاست. ایران و حزب الله لبنان شبکه تروریستی را ایجاد کرده اند که در بیش از 30 کشور جهان در 5 قاره حضور دارد و تقریبا شامل همه اروپا می شود.

وی افزود: گروه دولت اسلامی (داعش) خطر شفافی برای جوامع اروپایی و غربی و آفریقایی و کل جهان است. همچنین اسرائیل و قبرس با خطر دوگانه ایران و حملات گروه های تندروی داعش روبه رو هستند.

نتانیاهو قبل از این با انتقاد شدید از توافق هسته ای ایران وگروه 1+5 آن را خطای تاریخی بزرگ اعلام کرده بود.
 
نتانیاهو مدعی شد: این دو (ایران و داعش) خطرات بزرگی هستند و در حملات زیاد و سلاح متعدد مشخص می شوند اما خطر بزرگی که قبرس و اروپا را تهدید می کند خطر تروریسم است که از این مناطق برمی خیزد.

نتانیاهو ادامه داد: معتقدم با همکاری با یکدیگر می توانیم به آسانی نفت و گاز را آسانتر برداشت کنیم و به صورت بهتری این نفت و گاز را بازاریابی کنیم.

"نیکوس اناستاسیادیس" رئیس جمهور قبرس هم این در نشست خبری گفت که در دیدار با نتانیاهو درباره توافق هسته ای ایران نیز گفتگو کرده است.


او افزود: قبرس امیدوار است این توافق منجر به ثبات شود و نگرانی های امنیتی اسرائیل را رفع کند.

سران اسرائیل و قبرس همچنین درباره موضوعات امنیت، دفاع و کشف و برداشت نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه نیز با یکدیگر صحبت کرده اند.


 اخبار سیاست  خارجی  - عصر  ایران  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------