آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

اوباما در ماجرای توافق ایران به چه کسانی دل بسته است؟



اخبار,اخبارسیاست خارجی,باراک اوباما

چهارشنبه شب اوباما فقط نمایندگان دموکرات را برای گردهمایی و بحث درباره رویکردش در خصوص توافق و پاسخ به سوالات نمایندگان دعوت کرده بود.

وال استریت ژورنال نوشت رئیس جمهور آمریکا برای تصویب توافق هسته ای با ایران تنها بر روی حمایت دموکرات ها حساب کرده است.

به گزارش  تیک ، پس از نهایی شدن توافق هسته ای با ایران، کاخ سفید گفت اکنون تلاش می کند حداکثر حمایت ممکن را برای این توافق جلب کند. از آنجایی که باراک اوباما رئیس جمهور تنها دو هفته فرصت دارد حمایت های کنگره را برای این توافق جلب کند، اکنون بیش از هر زمان دیگر واضح است که استراتژی وی بیشتر بر جلب حمایت کافی دموکرات ها به منظور حفظ حق وتو در صورت رای مخالف قانونگذاران به توافق متمرکز شده است.

برهمین اساس چهارشنبه شب اوباما فقط نمایندگان دموکرات را برای گردهمایی و بحث درباره رویکردش در خصوص توافق و پاسخ به سوالات نمایندگان دعوت کرده بود.

اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت« پیام رئیس جمهور ساده است، اگر شما می خواهید جلوی دست یابی ایران به سلاح اتمی را بگیرید، این توافق بهترین راه برای رسیدن به این هدف است و تا کنون هیچ یک از منتقدان ما به جز جنگ راه بهتری ارائه نکرده اند».

انتظار می رود کنگره پس از شصت روز دوره بازبینی، در ماه سپتامبر درباره توافق رای گیری خواهد کرد. اوباما گفته است هرگونه قطعنامه ای برای رد توافق را وتو خواهد کرد. مجلس سنا و نمایندگان برای مقابله با حق وتوی رئیس جمهور باید حمایت دو سوم نمایندگان را برای رد این توافق جلب کنند. درصورت شکست قانونگذاران آمریکا برای کسب این میزان حمایت، بدون تردید حق وتوی رئیس جمهور پابرجا خواهد ماند.

در محافل خصوصی مقامات کاخ سفید به شکل فزاینده و بی پرده ای اعلام می کنند که انتظار دارند این دستاورد سیاست خارجی از طریق حق وتوی رئیس جمهور به مرحله اجرا درآید. آنها می گویند جمهوری خواهان تمایل ندارند از توافق هسته ای ایران حمایت کنند.

به عبارت دیگر اوباما تنها بر روی حمایت دموکرات ها از توافق هسته ای ایران حساب می کند. بدون تردید اوباما خطر می کند و از رد توافق در کنگره جلوگیری خواهد کرد زیرا معتقد است اجرایی نشدن این توافق عواقب بسیار بدتری در پی دارد.


 اخبار  سیاست  خارجی -  تیک 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------