آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

ظریف: روابط تجاری ایران و ایتالیا فراتر از سطح عادی است



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,دیدار محمد جواد ظریف و پائولو جنتیلونی

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای ایتالیایی خود گفت: روابط تجاری ایران و ایتالیا فراتر از سطح عادی است و برای روابط اقتصاد متوازن ، درازمدت و دربرگیرنده سرمایه گذاری، برنامه ریزی می کنیم.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف و پائولو جنتیلونی بعد از ظهر روز سه شنبه در مذاکراتی که در پی ورود هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی ایتالیا به تهران انجام شد؛ ابعاد مختلف روابط دوجانبه تهران و رم و همچنین زمینه های همکاری ها و مشورت های منظم پیرامون بحران های منطقه ای و موضوعات مختلف بین المللی مورد علاقه را مورد گفت وگو و تبادل نظر قرار دادند.


وزیر خارجه کشورمان با تاکید بر این که مردم ایران نسبت به اجرای کامل و دقیق تعهدات طرف های مذاکرات هسته ای براساس برجام، کاملا هوشیار و حساس هستند، گفت که سابقه تاریخی، نوعی بدبینی و ذهنیت مردم را فراهم آورده است و توجه کشورهای غربی به خواست آنان و تلاش برای تغییر این ذهنیت در دوره جدید همکاری ها میان ایران و کشورهای اروپایی عنصری اساسی در شکل دهی به مناسبات آینده است.


وی همچنین با تشریح سیاست ایران در تقویت مناسبات با همسایگان و کشورهای منطقه و لزوم همکاری و تلاش جمعی برای حل و فصل بحران ها و برقراری ثبات و امنیت خاطرنشان کرد: بی ثباتی ، ناامنی ، تروریسم و افراط گرایی خلاف مصالح و منافع همه کشورهای منطقه است .


وزیر خارجه ایتالیا در این مذاکرات علاقه مندی و عزم ایتالیا برای ارتقا ء سطح تماس ها میان دو کشور و شروع دوره جدیدی از همکاری برپایه مشترکات و روابط خوب سنتی را اعلام و ابراز امیدواری کرد که توافق هسته ای براساس مسیر و نقشه راه پیش بینی شده بخوبی و بطورکامل طی و نمونه موفقی برای حل و فصل موضوعات اختلافی شود.


جنتیلونی همچنبن اظهار امیدواری کرد که همکاری دو جانبه و تماس و مشورت های مستمر میان دو کشور در موضوعات مختلف در تقویت و ثبات منطقه ای و بین المللی موثر و تعیین کننده باشد.


دو طرف با تاکید بر این که ایران و ایتالیا همواره از مناسبات سنتی خوبی برخوردار بوده اند ؛ لزوم توسعه همکاری ها و برنامه ریزی برای روابط بلند مدت مبتنی بر تنوع بخشیدن به حوزه های همکاری بمنظور استفاده ازهمه ظرفیت ها را مورد توافق قرار دادند.


ظریف و جنتیلونی روابط ایران و ایتالیا را نمونه ای از روابط چند بعدی شامل مناسبات سیاسی ؛ اقتصادی و فرهنگی و آموزشی که مشترکات و حوزه های فراوان مورد علاقه را نیز در برمی گیرد، توصیف کردند.


وزرای خارجه ایران و ایتالیا در این مذاکرات همچنین مشورت های منظم و دوره ای دو وزیر در تهران و رم را مورد توافق قرار دادند.


ظریف و جنتیلونی در مذاکرات عصر امروز تبادل هیات های پارلمانی ؛ قضایی و همچنین گفت وگو و همکاری در زمینه های مواد مخدر؛ حقوق بشر؛ جرایم سازمان یافته و موضوعات متعدد فرهنگی و آموزشی و میراث فرهنگی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.


  اخبارسیاست  خارجی  -  ایرنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------