آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

دست رد آمانو به سینه کنگره آمریکا: نمی توانم اطلاعات محرمانه ایران را افشا کنم یوکیا



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,آمانو

آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برغم انتقادهای شدید سناتورهای جمهوریخواه آمریکا گفت نمی تواند نسخه ای از سند بازرسی هسته ای آژانس با ایران را در اختیار کنگره آمریکا قرار دهد.

آسوشیتدپرس نوشت: یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برغم انتقادهای شدید سناتورهای جمهوریخواه آمریکا گفت نمی تواند نسخه ای از سند بازرسی هسته ای آژانس با ایران را در اختیار کنگره آمریکا قرار دهد. به گزارش «انتخاب»، جمهوریخواهان با انتقاد از دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا می گویند کنگره به این سند دسترسی پیدا نکرده است.

 

آنها می گویند برای تصمیم گیری درمورد تصویب یا رد موافقتنامه هسته ای به دست آمده با ایران در رای گیری ماه سپتامبر کنگره دسترسی به این سند ( بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی ) ضروری است. اوباما کنگره را به شدت تحت فشار قرار داده است تا موافقتنامه هسته ای ایران را تصویب کند ، موافقتنامه ای که هدف از آن محدود کردن برنامه هسته ای ایران در ازای کاهش تحریم های اقتصادی علیه این کشور و آزاد شدن میلیاردها دلار دارایی مسدود شده ایران است.

 

آمانو پس از دیدار با اعضای کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تصریح کرد به لحاظ قانونی وظیفه دارد این سند را محرمانه نگه دارد. وی پس از نشست با اعضای این کمیته سنا در مصاحبه با خبرنگاران افزود :« تصور کنید کشوری اطلاعاتی محرمانه را در اختیار من قرار دهد و من به تعهد خودم پایبند نباشم ، در آن صورت هیچ کشوری اطلاعات در اختیار ما قرار نخواهد داد. این مسئله در مورد آمریکا نیز صادق است. ما توافقی محرمانه با ایران داریم و من نمی توانم آن را در اختیار دیگران قرار دهم.»

 

سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مصاحبه با خبرنگاران گفت همچنان درمورد موافقتنامه ای که آمریکا و شرکایش با ایران به آن دست یافته اند به شدت تردید دارد.

 

اخبار سیاست خارجی - انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------