آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

وزیر امورخارجه ایران: خشونت و تروریسم در خاورمیانه از مشکلات منطقه ماست



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,محمد جواد ظریف

محمد جواد ظریف و سرتاج عزیز مشاور امور امنیت ملی و سیاست خارجی نخست وزیر پاکستان در نشستی خبری حضور یافتند.

به گزارش  ایسنا به پاکستان ، ظریف در این نشست با بیان اینکه خشونت و تروریسم در خاورمیانه از مشکلات منطقه ماست، گفت: با نخست وزیر پاکستان در مورد همکاری های امنیتی سیاسی فرهنگی و اقتصادی گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: ما نیازمند کار با یکدیگر هستیم، حوزه های مختلف برای گسترش همکاری با یکدیگر داریم.

ظریف در ادامه گفت کاملا مطمئنم که خط لوله گاز ایران و پاکستان هم اقتصادی هم عملیاتی و هم امکان پذیر است و ما قسمت ایران آن را انجام داده ایم و امیدواریم پاکستان نیز قسمت پاکستانی کار را انجام دهد.

وزیرر امور خارجه کشورمان همچنین تصریح کرد: خوشحالم که هم از آقای نواز شریف و هم آقای سرتاج عزیز شنیدم که تعهد به امنیت افغانستان دارند.

وزیر خارجه کشورمان گفت:ما به امنیت افعانستان متعهدیم و امیدواریم که به همراه طرف پاکستانی نیز که به این موضوع متعهد است بتوانیم به این موضوع کمک کنیم

به گزارش ایسنا سرتاج عزیز نیز در کنفرانس خبری در پاسخ به این سوال که مذاکرات ایران و ٦ کشور به نتیجه رسید و آیا می‌توان این مذاکرات را درباره هند و پاکستان دنبال کرد و به ان امیدوار بود گفت: ما معتقد به مذاکره برای حل مشکلات هستیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حوادث تروریستی در مرز مشترک ایران و پاکستان نیز تصریح کرد: در مرز مشکلات تروریستی داریم و این موضوع به قاچاق مواد مخدر و انسان هم در این منطقه گره خورده است.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------