آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آتش مخالفت با توافق ايران شعله ورتر شد



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,توافق  هسته ای

نشنال جورنال مخالفت منندز و شومر دو هم حزبی اوباما را با توافق هسته ای ایران سبب افروخته شدن آتش مخالفت با توافق هسته ای دانست.

به گزارش تیک ، الکس راجرز، روزنامه نگار، در نشنال جورنال نوشت، اگرچه مخالفت رابرت منندز، سناتور دموکرات از نیوجرسی، با توافق ایران غیرمنتظره نبود، اما علنی شدن آن تنها چند هفته پس از اعلام مخالفت چاک شومر، سناتور دموکرات از نیویورک و نامزد محتمل جانشینی هری رید در رهبری دموکرات های سنا، آتش مخالفت با توافق را شعله ور تر کرد.

راجرز افزود، با وجود مخالفت منندز هنوز مشخص نیست آیا آن تعداد از دموکرات ها با جمهوری خواهان همراه می شوند تا بتوانند قطع نامه ای در مخالفت با توافق ایران به تصویب برسانند و توافق را برهم زنند. اگر قرار باشد اوباما برای پابرجا ماندن توافق با ایران به وتو متوسل شود، لازم است سی و چهار سناتور از او حمایت کنند. بر اساس آخرین آمار بیست و دو سناتور دموکرات از رئیس جمهور حمایت کرده اند؛ دو نفر مخالف توافق هستند و بقیه هنوز تصمیم نگرفته اند. اگر کنگره بتواند با رای دو سوم نمایندگان در هر دو مجلس، وتوی رئیس جمهور را بی اثر کند، اوباما نمی تواند تحریم های کنگره را لغو کند و به ایران فرصت می دهد آمریکا را به پایبند نبودن به توافق متهم کند و بالقوه دست از اجرای توافق بردارد.

دولت اوباما تلاش می کند آنچه در توان دارد برای پرهیز از چنین اتفاقی انجام دهد، اما با مقاومت جدی گروههای برخوردار از منابع مالی فراوان، نظیر لابی آیپک، در خارج از کنگره روبروست. منندز که با آیپک هم داستان شده است، در مارس خطاب به این گروه گفت:«وقتی پای دفاع از روابط اسرائیل-آمریکا در کار است، از هیچ کس وحشتی ندارم؛ نه دشمنان سیاسی اسرائیل و نه دوستان سیاسی ام وقتی باور دارم اشتباه می کنند.»

منندز در سخنرانی مفصل و طولانی که متن از پیش تعیین شده آن بالغ بر شش هزار کلمه بود، توافق را به علت ناتوانی آشکار در برآورده کردن «هدف اعلام شده»‌ از بین بردن کامل زیرساخت های هسته ای ایران، رد کرد. منندز افزایش زمان گریز هسته ای ایران به یک سال را در ازای آزادسازی پنجاه و شش میلیادر دلار از دارایی های بلوکه شده ایران، به خرید «سیستم هشداری بسیار گران قیمت»‌تشبیه کرد.


 اخبار  سیاست  خارجی  -  تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------