آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

واکنش ایران به ادعای آسوشیتدپرس درباره مفاد محرمانه توافق



اخبار,اخبارسیاست خارجی , توافق ایران و آژانس

معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی مطالب منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر دسترسی به اطلاعات مربوط به توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را گمانه‌زنی دانست.

به گزارش تسنیم، معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی، مطالب منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی مبنی بر دسترسی به اطلاعات مربوط به توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را گمانه‌زنی دانست.

بهروز کمالوندی گفت: آژانس تاکنون به تعهداتش درخصوص حفظ اسناد و اطلاعات محرمانه توافق دوجانبه با کشورمان پایبند مانده و اقدامی که حاکی از نقض این تعهدات باشد صورت نگرفته است.


وی تأکید کرد: در برنامه همکاری ایران و آژانس برای حل و فصل موضوعات گذشته، ملاحظات کشورمان مد نظر قرار گرفته است و این برنامه به‌خوبی پیش می‌رود.

کمالوندی گفت: به همین منظور در چارچوب اقدامات اولیه، اطلاعات مرتبط با سؤالات مد نظر آژانس را تا پیش از موعد مقرر، یعنی 15 اوت ارائه کردیم که آژانس نیز با صدور بیانیه‌ای آن را اعلام کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس دیروز با انتشار گزارشی با ادعای دستیابی به سند محرمانه همکاری ایران و آژانس اعلام کرد: بر اساس این توافق به ایران اجازه داده شده تا از کارشناسان خود برای بازرسی از تأسیسات مشکوک استفاده کند.
گزارش مورد ادعای این خبرگزاری آمریکایی موجب واکنش نمایندگان کنگره آمریکا شده است و مخالفان توافق از جمله اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواستند تا فقط بازرسان بین المللی اجازه بازرسی و نظارت بر تأسیسات هسته‌ای ایران را داشته باشند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در پاسخ به سؤالی درباره این گزارش گفت: ما به طرحهای فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بررسی ابعاد نظامی احتمالی فعالیت‌های گذشته ایران اطمینان داریم.

 اخبار  سیاست خارجی -  تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------