آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ورود هاموند به سفارت انگلیس در تهران و حاشیه‌ها+ واکنش ظریف



اخبار,اخبارسیاست خارجی, بازگشایی سفارت انگلیس

وزیر خارجه انگلیس که برای بازگشایی سفارت این کشور به تهران سفر کرده است، وارد ساختمان این سفارت شد.

به گزارش ایسنا، سفارتخانه‌های ایران و انگلیس امروز پس از گذشت حدود چهار سال به طور هم‌زمان و در سطح کاردارهای مقیم بازگشایی می‌شوند.

حضور گسترده خبرنگاران داخلی و خارجی در اطراف سفارت انگلیس در تهران چشمگیر است.

همچنین حضور تعداد زیادی از کارکنان نیروی انتظامی و مردم عادی در خیابان فردوسی و اطراف سفارت انگلیس قابل توجه است.

مراسم بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران منحصر به حضور فیلیپ هاموند وزیر خارجه این کشور و تعدادی از مقام های انگلیس در محل سفارت و انجام امور اداری می شود و هیچ مسئول بلند پایه ایرانی هم در این مراسم حضور نمی‌یابد.

مراسم بازگشایی سفارت ایران در لندن هم با حضور محمد حسن حبیب‌ الله زاده کاردار غیر مقیم ایران در انگلیس و مهدی دانش یزدی معاون اداری و مالی وزارت خارجه انجام می شود.

واکنش ظریف به بازگشایی سفارت انگلیس در تهران
رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در حاشیه نشست علمی مذاکرات هسته‌ای و علوم سیاسی در ایران که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شده بود در پاسخ به سوالی در مورد بازگشایی سفارت انگلیس در تهران، اظهار کرد: امروز انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی به نقش سازنده ایران در منطقه و جهان پی برده‌اند و حضور آنها نشان دهنده این واقعیت است.

به گزارش ایسنا ، ظریف با بیان این‌که از قبل قرارمان این بود که روابطمان را با کشورهای مختلف دنیا به جز استثناهایی که وجود دارد عادی سازی کنیم، ادامه داد: سفارت انگلیس را نیز ما نبستیم بلکه خودشان بستند و امروز انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی به نقش سازنده ایران در منطقه و جهان پی برده‌اند و حضور آنها در ایران نشان دهنده این واقعیت است.

وی در ادامه به خبرنگاران گفت: ما اختلاف نظر و تفاوت دیدگاه‌هایی با برخی از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس داریم ولی فکر می‌کنیم در یک محیط تعاملی مبتنی بر چشم باز و مبتنی بر واقع گرایی این مسائل قابل بحث است و احساس می‌کنیم که با روشی جدی و دقیق می‌توانیم کار را به پیش ببریم.
 

 اخبار سیاست  خارجی  - ایسنا  

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------