آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

هشدار گاردین به مقامات بریتانیا درباره نیروهای خودسر ایرانی



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,روابط ایران و بریتانیا

گاردین وجود شعارهای تند ضد‌بریتانیایی را نشانه‌ای می‌داند که "فیلیپ هموند" وزیر امور خارجه بریتانیا باید در تصمیم برای بهبود روابط با تهران با احتیاط بیشتری عمل کند و از آن تحت عنوان "تاریخچه مخاطره‌آمیز" روابط تهران – لندن یاد کرده است.

  روزنامه "گاردین" با انتشار گزارشی به دیوارنوشته‌هایی در داخل سفارت بریتانیا در تهران اشاره کرده که پیشتر در جریان حمله نیروهای خودسر نوشته شده بودند. این روزنامه وجود این شعارهای تند ضد‌بریتانیایی را نشانه‌ای می‌داند که "فیلیپ هموند" وزیر امور خارجه بریتانیا باید در تصمیم برای بهبود روابط با تهران با احتیاط بیشتری عمل کند و از آن تحت عنوان "تاریخچه مخاطره‌آمیز" روابط تهران – لندن یاد کرده است.

به گزارش خرداد، گاردین با اشاره به شعارهای تند نوشته شده توسط نیروهای خودسر بر روی درب و دیوار سفارت بریتانیا می‌نویسد:"خشمی که مانند سایه‌ای تاریک بر سر روابط ایرا و بریتانیا بوده همچنان خود را در قالب شعارهای دست‌نوشته نیروهای خودسر یورش برده به داخل سفارت در چهار سال گذشته نشان می‌دهد. برخی شعارها هنوز قابل مشاهده هستند و مهمترین آن‌ها "مرگ بر انگلیس" که با رنگ قرمز نوشته شده است.

علیرغم هشدار گاردین درباره وجود احساسات ضد‌بریتانیایی در میان نیروهای خودسر "فیلیپ هموند" وزیر امور خارجه بریتانیا نسبت به آینده روابط تهران – لندن خوش‌بین است. او در گفت وگوی اختصاصی با گاردین گفته است:"ما همواره اطمینان کامل نداشته‌ایم اما باید بگویم که اعتماد در حال افزایش است و محدودیتی برای توانایی‌های ما به منظور مباحثه دو طرفه برای چگونگی مواجهه با چالش‌های مشترک پیش‌رو وجود ندارد."

وزیر امور خارجه بریتانیا همچنین اظهار داشت که پیشرفت در روابط ایران و بریتانیا نیازمند مدت زمانی طولانی است و در این باره گفت: "ما در حال بررسی درباره پیشرفت مسیری رو به جلو هستیم."

گاردین در ادامه اشاره می‌کند که گرچه دولت روحانی از بهبود روابط تهران – لندن استقبال کرده است با این حال، محافظه‌کاران با این موضوع مخالف هستند و در این باره می‌نوسد:"محافظه‌کاران ایران از بهبود روابط حسنه میان ایران و غرب به خشم آمده‌اند؛ به‌خصوص با بریتانیا به دلیل سوابق استعمارگرایانه پیشین آن کشور. در این باره روزنامه کیهان با انتشار مطلبی از جنایات بریتانیا در سال‌های گذشته یاد کرده است. این روزنامه به نقش بریتانیا در کودتای سال 1953 علیه دولت مصدق به رهبری امریکا اشاره کرده است. این در حالی است که هاموند روشن ساخت که بریتانیا در حال حاضر قصد ارتکاب و مشارکت در اقدام مشابهی را ندارد و این مسائل مربوط به گذشته است."

 

 اخبار  سیاست خارجی - خرداد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------