آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

جنجال در اسرائیل بر سر فایل صوتی فاش شده در مورد جزئیات حمله به ایران



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,حمله نظامی اسرائیل به ایران

اظهارات وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در خصوص خودداری از حمله نظامی به ایران باعث آشفتگی و سردرگمی سران این رژیم شده و جنجال گسترده در داخل اسرائیل به وجود آورده است.

به گزارش تیک  به نقل از المنار، ایهود باراک گفته است اسرائیل در سالهای2009 تا 2010 میلادی سه بار از قصد خود برای حمله به ایران منصرف شد.

ظهارات درز یافته از ایهود باراک در عرصه سیاسی صهیونیستها جنجال برانگیز شده است.

باراک افزوده است علت انصراف از حمله به ایران نیز مخالفت ارتش و برخی وزیران بوده است.

برخی از مخالفان باراک می گویند او احتمالا با درز چنین صحبتهایی می خواهد زمینه بازگشت مجدد خود را به فعالیتهای سیاسی هموار کند.

آویگدور لیبرمن رئیس حزب « اسرائیل خانه ما » به شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت:« درز دادن اطلاعات مربوط به گامها و مباحثات بسیار محرمانه و بسیار حساس یک کار کاملا نامعقولانه است و به آمادگی طرفهای بین المللی برای همکاری با ما لطمه می زند و میزان آمادگی ما را نشان می دهد. امروز زمانیکه اسرائیل می گوید همه گزینه ها روی میز است تهران به حرفهای ما بی اعتنایی خواهد کرد.»

یوسی میلمن کارشناس صهیونیست در امور اطلاعاتی به تلویزیون این رژیم گفت:« حرفهای ایهود باراک می خواهد تاریخ را بنویسد و می خواهد خودش را به گونه ای نشان دهد که سه بار به حمله [ به ایران ] تشویق کرد اما وزیر دفاع [ کنونی] و نخست وزیر نگذاشتند. نخست وزیر می تواند به آسانی تصمیم راهبردی بگیرد.»

گزارشگر المنار گفت سخنان باراک بار دیگر به مباحثات درباره میزان ناکامی صهیونیستها در مقابله با طرح هسته ای ایران و چالشی که این طرح برای تل آویو ایجاد می کند دامن زد.

عوزی رابی کارشناس صهیونیست گفت:« باراک احساس می کند - و او در احساس خود تنها نیست- پرده از موضوع هسته ای ایران برداشته شده است . این برای نتانیاهو و اسرائیل نتایج بسیار ناامید کننده ای دارد زیرا نتانیاهو می خواست نگذارد ایران به یک قدرت هسته ای تبدیل شود اما پس از شش سال مشخص شد که ما ناتوان بودیم. ایران در این سالها به سوی هسته ای شدن پیش رفت.»

یک کارشناس دیگر گفت:« زمانیکه از ایران و اقدام علیه آن صحبت می کنیم باید حرفهایمان همراه با عمل باشد. زمانیکه تهدید می کنیم و عمل نمی کنیم تأثیرات معکوسی خواهد داشت ما می بینیم که ایران امروز از مشروعیت گسترده ای برخوردار است و بازیگر بسیار ماهری است و کوچکترین شکی وجود ندارد که اسرائیل باید در خاورمیانه متفاوتی کار کند که ایران در آن یک کشور بسیار قدرتمند محسوب می شود.»

مائیر داغان رئیس سابق سازمان جاسوسی خارجی رژیم صهیونیستی ( موساد) و یوگال دیسکین رئیس سازمان اطلاعات داخلی این رژیم نتانیاهو و باراک را به تلاش برای متقاعد کردن کابینه کوچک امنیتی برای حمله به تأسیسات هسته ای ایران متهم کرده بودند اما رؤسای موساد و شاباک با آن مخالفت کرده بودند.

 

 اخبارسیاست خارجی - تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------