آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

سفیر اسراییل در آمریکا: توافق هسته ای احتمال جنگ را بیشتر می کند



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,مایت از توافق هسته ای

  سفیر اسراییل: اسراییل حق دفاع مشروع از خود را (در برابر ایران) محفوظ می داند. ما نمی توانیم اجازه دهیم حکومتی که آشکارا در جهت نابودی ما حرکت می کند به ابزارهای تحقق این هدف خود برسد.

سفیر اسراییل در آمریکا مدعی شد توافق اخیر هسته ای بین ایران و گروه 1+5 نه تنها خطر جنگ را از منطقه دور نمی کند بلکه احتمال آن را افزایش می دهد.سفیر اسراییل در آمریکا: توافق هسته ای احتمال جنگ را بیشتر می کند

به گزارش عصر ایران، "ران درمر" سفیر اسراییل در واشنگتن در مصاحبه با شبکه خبری "سی بی اس" گفت:" من احتمال جنگ را با این توافق بیشتر می بینم؛ نه در طی مدت 10 یا 15 سال آینده و از طریق امکان دست یابی به سلاح هسته ای بلکه ایران با این توافق ظرف 10 تا 15 هفته قوی تر از گذشته خواهد شد."

این دیپلمات اسراییلی اذعان کرد برداشته شدن تحریم ها اشتباهی بزرگ است و ایران را قادر خواهد ساخت به منابع مالی بیشتری دسترسی داشته باشد.

او مدعی شد با دسترسی ایران به پول بیشتر، حکومت ایران توانایی بیشتری برای حمایت مالی از " کمپین تهاجم" خود خواهد داشت.

سفیر اسرائیل در سخنانی خواستار رسیدن به یک توافق بهتر با ایران شد توافقی که به گفته او تضمینی جدی تر برای عدم دست یابی ایران به سلاح هسته ای و سازوکارهای بازرسی قوی تری داشته باشد.

این دیپلمات اسراییلی در جریان یک تور سفر به 10 شهر بزرگ آمریکا با هدف جلوگیری از تصویب توافق هسته ای در کنگره آمریکا، این سخنان را مطرح کرد.

او هشدار داد اسراییل حتی با وجود توافق نخواهد گذاشت کشوری که آشکارا شعار نابودی اسراییل را سر می دهد، به توانایی هایی در جهت تحقق این هدف دست یابد.

سفیر اسرائیل گفت:"اسراییل حق دفاع مشروع از خود را (در برابر ایران) محفوظ می داند. ما نمی توانیم اجازه دهیم حکومتی که آشکارا در جهت نابودی ما حرکت می کند به ابزارهای تحقق این هدف خود برسد."

درمر به رایزنی های خود با مخالفان توافق هسته ای در آمریکا ادامه می دهد و امیدوار است این توافق با عدم حمایت دو سوم اعضای کنگره به تصویب کنگره نرسد و وتوی اوباما در تصویب آن موثر نیفتد.

در روزهای گذشته حمایت سناتورهای ارشد دموکرات از این توافق امیدها برای حفظ حق وتوی اوباما در برابر جمهوریخواهان را افزایش داده است.

یکشنبه هفته جاری هری رید رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنای آمریکا با حمایت از توافق هسته ای اعلام کرد در جهت تصویب این توافق و حمایت از حق وتوی اوباما هر چه در توان دارد به کار خواهد بست.

قرار است کنگره آمریکا تا 17 سپتامبر ( 26 شهریور) درباره توافق هسته ای با ایران رای گیری کند.
 
اخبار سیاست خارجی - عصرایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------