آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

تظاهرات گسترده شهروندان امریکایی در حمایت از توافق هسته‌ای



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,تظاهرات امریکایی ها در حمایت از توافق هسته‌ای

ما به اینجا آمده‌ایم که بگوییم جنگ نمی‌خواهیم و از دیپلماسی حمایت می‌کنیم چرا که بهترین گزینه است.

  چیزی به زمان رای‌گیری نمایندگان کنگره امریکا (17 سپتامبر) درباره توافق هسته‌ای ایران و 1+5 باقی نمانده است. نتیجه این رای‌گیری می‌تواند برای تداوم اجرای مفاد توافق از سوی طرفین حیاتی و سرنوشت‌ساز باشد. در این راستا، در مواجهه با تلاش لابی اسرائیل برای کارشکنی در روند توافق هسته‌ای، تعداد زیادی از شهروندان امریکایی هوادار صلح در شهرهای مختلف امریکا دست به تظاهرات مسالمت آمیز زده‌اند تا نشان دهند که از توافق ایران بر سر برنامه هسته‌ای حمایت می‌کنند. 

 

اخبار,اخبارسیاست  خارجی,تظاهرات امریکایی ها در حمایت از توافق هسته‌ای


به گزارش خرداد، در میان تظاهرات انجام شده در روزهای اخیر گروهی از هواداران توافق هسته‌ای که همگی از شهروندان امریکایی بودند در مقابل دفتر کار سناتور "جو دانلی" تجمع کردند. این اقدام دسته‌جمی که بخشی از اقدام مدنی به دعوت سایت "موو آن" بوده است با هدف جلب نظر مساعد نمایندگان و سناتورهای امریکایی برای حمایت از توافق صورت گرفته است. "رینالدو هناندز" یکی از سازمان‌دهندگان این تجمع می‌گوید:"هدف اصلی ما جلوگیری از بروز جنگی دیگر است. ما مطمئن هستیم که توافق در راستای منافع امریکا و تمام کشورهای جهان است."

سایت امریکایی "دابلیو ان دی یو" که اخبار مربوط به ایندیانا را گزارش می‌دهد خبر داده که این گروه بیانیه‌ای 497 صفحه‌ای با امضاهای متعدد تقدیم دفتر سناتور دانلی کرده‌اند.

علاوه بر این تظاهرات، گروه دیگری از طرفداران امریکایی توافق هسته‌ای روز چهارشنبه در مقابل دفتر "رندی نیوبوئر" دست به تجمع زدند. "سارا مک لارتی" یکی از شرکت‌کنندگان در این تجمع در گفت وگو با "ایونینگ تینگز لاب بوک" گفته است: "ما به اینجا آمده‌ایم که بگوییم جنگ نمی‌خواهیم و از دیپلماسی حمایت می کنیم چرا که بهترین گزینه است. حتی محافظه‌کارترین دوستانم به من می‌گویند که ما خواستار اعزام جوانان‌مان به جنگی دیگر و مردن در ایران نیستیم" تظاهرکنندگان شعار می‌دادند:"یا دیپلماسی یا جنگ. این‌ها تنها گزینه‌های ما هستند." و به صورت دسته‌جمعی فریاد می‌زدند:"جنگ با ایران نه. ما از دیپلماسی حمایت می‌کنیم."

 

اخبار,اخبارسیاست  خارجی,تظاهرات امریکایی ها در حمایت از توافق هسته‌ای

 

از دیگر مناطق امریکا که شاهد تظاهرات موافقان امریکایی توافق هسته‌ای در روزهای اخیر بود می‌توان به تجمع شهروندان ویرجینیا در مقابل دفتر "رابرت هارت" نماینده کنگره امریکا از آن ایالت اشاره کرد. تظاهرکنندگان از او می‌خواستند تا از توافق حمایت کند. سایت "ان بی سی" با انتشار این خبر افزوده است که بیش از نیم میلیون نفر بیانیه در حمایت از صلح و مخالفت با جنگ علیه ایران را امضا کرده‌اند. "دیوید اسوانسن" یکی از هماهنگ‌کنندگان کارزار "روتز اکشن" در این‌باره گفته است:"مردم دیگر جنگ نمی‌خواهند. مردم امریکا خشونت بیشتر را نمی‌خواهند. نمی‌خواهیم مردم بی‌گناه بیشتری در جنگ کشته شوند."

 

 آخرین تظاهرات انجام شده موافقان توافق در شهر "ایتاسا" در مقابل دفتر "تام رید" نماینده کنگره امریکا بود. تظاهرکنندگان که در حدود 50 نفر بوده‌اند و پلاکاردهایی با عنوان "جنگ پاسخ درست نیست" و "دفاع از دیپلماسی" از این سناتور امریکایی می‌خواستند تا از توافق حمایت کند. "موریا شورینگ" از اعضای "موو آن" در این باره به نشریه محلی "ایتاسا ژورنال" می‌گوید:"ساکنین نیویورک از اظهارات تام رید در مخالفت با توافق هسته‌ای با ایران ناراضی هستند. مخالفت با توافق به معنای تحمیل هزینه‌های بیشتر برای شهروندان امریکایی است." این نشرهی هم چنین اشاره کرده که در میان حامکیان تظاهرات علاوه بر ساکنین محلی اعضای کارزار اقدام مدنی موو آن، صدای یهودیان برای صلح و کارگران کاتولیک ایتاسا حضور داشته اند.

 اخبارسیاست خارجی - خرداد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------