آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

توصیه 2 مقام سابق آمریکا به اوباما: امکان بازگشت سریع تحریم ها نیست



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,توافق هسته ای با ایران

"توافق هسته ای با ایران امروز به یک واقعیت تبدیل شده است."

دو مقام سابق آمریکا از اوباما خواستند اسرائیل را علیه ایران به بمب های سنگرشکن مسلح کند.

به گزارش عصرایران، " دنیس راس" مشاور سابق باراک اوباما و ژنرال "دیوید پترائوس" رییس سابق سیا، از باراک اوباما رئیس ایالات متحده خواستند تا اسراییل را به بمب هایی مجهز کند تا بتواند تاسیسات هسته ای زیرزمینی ایران را نابود کند.

بمب های سنگرشکن (Bunker buster) بمب های با وزن بالا هستند که برای تخریب تاسیسات موجود در عمق زمین یا مصون سازی شده استفاده می شوند.

دو مقام ارشد آمریکایی در مقاله مشترکی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شد تصریح کردند: توافق هسته ای با ایران امروز به یک واقعیت تبدیل شده است.

آنان از دولت آمریکا خواستند تا اسراییل را به بمب های 14 هزار پوندی که قادر به تخریب تاسیسات زیرزمینی "فردو" هستند مجهز کند.


اسرائیل هم اکنون بمب های نیم تنی در اختیار دارد که قادر به هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای زیرزمینی ایران نیستند.

این دو سیاستمدار آمریکایی نوشتند: "در حال حاضر شک و تردیدهایی درباره حمله نظامی آمریکا به ایران در فرض دست یابی تهران به بمب اتمی وجود دارد اما شکی نیست که اسراییل این کار را خواهد کرد. پس در چنین حالتی ضروری است اوباما بمب های سنگرشکن جدید را در اختیار اسراییل قرار داد."

دنیس راس و ژنرال پترائوس بر این عقیده اند که اگر ایران توافق هسته ای را زیر پا بگذارد نمی توان برای برخورد با آن، تحریم ها را به سرعت کافی علیه این کشور بازگرداند.

این دو مقام سیاسی آمریکایی در پایان به باراک اوباما و روسای جمهوری بعد از وی توصیه کردند: برخورد نظامی تنها راهی است که می تواند عدم دست یابی ایران به بمب هسته ای را در 15 سال آینده تضمین کرد.

به عقیده این دو ، در چنین حالتی ایران بعد از 15 سال و پایان یافتن توافق نیز برای دست یافتن به بمب هسته ای پیشقدم نخواهد شد.
 
تاسیسات هسته ای فردو ایران در عمق کوه ساخته شده اند و با تسلیحات متعارف امکان تخریب آنها وجود ندارد.


اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------