آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

رئیس کمیته امور خارجه در پارلمان کویت: ایران می خواهد اعراب را ببلعد!



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,رئیس کمیته امور خارجه  کویت

سخنان هرشانی تندترین سخنان انتقادآمیزی است که در سال‌های اخیر از سوی مقامی کویتی علیه ایران بیان شده است. کویت به طور معمول، نسبت به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس، روابط بهتری با ایران داشته است.

فرانس پرس نوشت: حامد هرشانی، رئیس کمیته امور خارجه در پارلمان کویت گفت: «برای همه روشن شده که ایران دشمنی است که توطئه می‌چیند تا کشورها و منابع ما را ببلعد؛ این کشور دشمن حقیقی منطقه است.»

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، سخنان هرشانی تندترین سخنان انتقادآمیزی است که در سال‌های اخیر از سوی مقامی کویتی علیه ایران بیان شده است. کویت به طور معمول، نسبت به دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس، روابط بهتری با ایران داشته است.

رئیس کمیته امور خارجه در پارلمان کویت با اشاره به انفجار بمب در روز جمعه گذشته (۶ شهریور) در بحرین، این بمب‌گذاری را "نشانه دیگری دال بر پرخاشجویی ایران" در منطقه دانست.

روز جمعه گذشته انفجار بمب در منامه، پایتخت بحرین، باعث مرگ یک مامور پلیس و زخمی شدن هفت غیرنظامی شد. مقامات مسئول در بحرین مدعی شدند مواد منفجره‌ای که در بمب‌گذاری استفاده شده شبیه به مواد منفجره‌ای است که مقامات کویتی ماه گذشته توقیف کردند و "از ایران آمده بود".

هرشانی ضمن فراخواندن کشورهای حوزه خلیج فارس به همکاری امنیتی با یکدیگر گفت: «ایران می‌خواهد هرج و مرج را گسترش بدهد و حکومت‌ها را تضعیف کند.»

ایران و کویت برای سالیان طولانی با هم رابطه‌ای دوستانه داشتند تا اینکه وزارت کشور کویت در تاریخ ۱۳ اوت (۲۲ مرداد) اعلام کرد که مقامات این کشور مقادیر زیادی اسلحه، مهمات، نارنجک و دیگر مواد منفجره را در حفره‌هایی نقب شده زیر خانه‌هایی در منطقه‌ای نزدیک به مرز عراق کشف کرده‌اند.

سپس یک اختلاف چندین ساله میان کویت و ایران بر سر حوزه گازی "دره" نیز هفته پیش بار دیگر به موضوع کشمکش جدی تبدیل شد.

کویت کاردار سفارت ایران در این کشور را احضار کرد تا اعتراض کویت را به پیشنهاد ایران درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در میدان گازی مورد اختلاف "دره" تسلیم کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری "کونا"، این اقدام در پی انتشار گزارشی از سوی شرکت ملی نفت ایران درباره امکانات سرمایه‌گذاری در ایران و در نواحی مجاور میدان‌های نفتی کویت صورت گرفت.

 

 اخبار سیاست خارجی  - تیک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------