آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سفیر ایران در الجزیره: الجزایر یکی از شرکای قابل اعتماد ایران در شمال آفریقاست



اخبار,اخباراخبار  سیاست خارجی,سفیر ایران

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر با اشاره به سفر امروز (سه‌شنبه) وزیر خارجه کشورمان به این کشور، اظها‌ر کرد: آقای ظریف در این دیدار با نخست وزیر، وزیر خارجه و رییس‌جمهور الجزایر دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

رضا عامری در گفت‌وگو با  ایسنا  با بیان این که رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی وارد الجزایر خواهد شد، تصریح کرد: در جریان این سفر مقامات دو کشور پیرامون تحولات منطقه‌ای ، بین‌المللی و دو جانبه بحث و گفت‌و‌گو خواهند کرد.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با اشاره به موقعیت ژئوپولیتیک الجزایر در شمال آفریقا، تاکید کرد : مواضع این کشور در بسیاری از مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای به ایران نزدیک است و قطعا در جریان این سفر بین مقامات دو کشور رایزنی‌های مفید و موثری در ارتباط با مسائل جاری در عرصه بین‌المللی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان این که یکی دیگر از محورهای این سفر تشریح نتایج مذاکرات هسته‌ای (برجام) و آخرین تحولات مربوط به آن است، ا‌دا‌مه‌ داد: کشور الجزایر بارها از حق ایران جهت دستیابی به انرژی هسته ای صلح آمیز دفاع کرده است.

عامری به وابستگی الجزایر به درآمدهای نفتی و گازی و حضور این کشور در اوپک نفتی و گازی اشاره و تصریح کرد: طبیعتا کاهش قیمت نفت در اقتصاد الجزایر تاثیرگذار بوده . این دولت برای مواجهه با این موضوع تمهیداتی را اعلام کرده و قطعا می‌تواند از تجربیات خوب جمهوری اسلامی ایران در این زمینه استفاده کند تا راهبرد مناسبی برای این قضیه پیدا شود.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان این که الجزایر یکی از شرکای قابل اعتماد ایران در شمال آفریقاست و دو کشور می‌توانند تعاملات دو جانبه‌شان را پس از تحریم ها بیش از گذشته افزایش دهند، خاطر‌نشان کرد: روابط سیاسی ما با دوستان‌مان در الجزایر در سطح خوبی قرار دارد و در بسیاری از مسائل منطقه از جمله موضوع سوریه، تحولات یمن و فلسطین دو کشور مواضع نزدیکی دارند و در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از یکدیگر حمایت‌های متقابل انجام می‌دهند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور شمال آفریقایی که ظریف قرار است پس از پایان سفرش به تونس در ادامه دور سوم سفر منطقه‌ای خود به آن سفر کند، به روابط فرهنگی ایران و الجزایر اشاره کرد و افزود: هفته‌ فرهنگ ایران در الجزایر با حضور تعدادی از گروه های فرهنگی ایران در مهر ماه در این کشور برگزار خواهد شد.

عامری با بیان این که یکی دیگر از مسایلی که در این سفر در جریان ملاقات بین مقامات دو کشور مورد توجه خواهد بود مسائل اقتصادی و تجاری است و در همین راستا ، تصریح کرد: روابط تجاری و اقتصادی ما با الجزایر به سطح مطلوبی نرسیده است و ترجمان عملی اراده سیاسی دو کشور در این زمینه محقق نشده است.

وی با بیان این که با این که تاکنون مشکلاتی در اجرای توافقات وجود داشته، گفت: به خاطر محدودیت تحریم‌ها تبادل مستقیم کالا بین دو کشور، کم بوده است و کالاهای ایرانی بعضا به صورت غیر مستقیم از کشور ثالثی به الجزایر فرستاده می‌شد.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان همچنین به دعوت ایران از مقامات کشور الجزایر برای شرکت در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز در تهران اشاره کرد و ا‌دا‌مه‌ داد: آنها قول داده‌اند که در این اجلاس مشارکت بالا و جدی داشته باشند.

وی به پتانسیل‌ الجزایر در زمینه نفت و گاز اشاره کرد و افزود: با توجه به مشترکات دو کشور سرمایه‌گذاران ایرانی و الجزایری بعد از تحریم‌ها و رفع برخی از موانع می‌توانند سرمایه‌گذاری های خود را بیش از گذشته گسترش دهند و ما در این راستا به سرمایه‌گذاران الجزایری برای حضور فعال‌تر در این عرصه توصیه می‌کنیم. از سوی دیگر شرکت های صادراتی و تجاری ایران نیز می‌توانند نگاه ویژه‌ای به الجزایر داشته باشند و این علاقه مندی در بین دو کشور برای گسترش تعاملات وجود دارد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر با تاکید بر این که سفر رییس دستگاه دیپلماسی کشور به الجزایر را نقطه عطفی در گسترش روابط دو کشور می دانیم به روابط پارلمانی ایران و الجزایر اشاره کرد و گفت: تعاملات پارلمانی دو کشور نیز در سطح خوبی است و این موضوع می‌تواند پیوند‌های دوستی دو کشور را تقویت کند‌.

به گزارش ایسنا روز گذشته (دوشنبه) سومین دور سفر منطقه ای رییس دپیلماسی کشورمان پس از توافق وین با سفر به تونس آغاز شد. محمد جواد ظریف در جریان این سفر روز گذشته با وزیر خارجه و نخست وزیر این کشور دیدار کرد و قرار است امروز صبح با رییس جمهور این کشور آفریقایی دیدار گفت و گو کند. او سپس تونس را به مقصد الجزایر ترک خواهد کرد.


 اخبار سیاست  خارجی  - ایسنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------