آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

ایران و روسیه رسما برای نجات بشاراسد وارد میدان شده اند



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,روابط  روسیه و ایران

روزنامه القدس العربی به نقل از منابع صهیونیستی مدعی شد : ایران و روسیه ، با موافقت آمریکا ، رسما در درگیریها در کنار بشار اسد ایستادند.

به گزارش فرهیختگان آنلاین به نقل از نشریه الگماینر، هبه محمد در مقاله ای نوشت:‌ آلکس فیشمن تحلیلگر سیاسی اسرائیلی گفت: روسیه و ایران با موافقت آمریکا تصمیمی راهبردی در جنگ سوریه گرفته اند تا در کنار بشار اسد ایستاده و وی را از این درگیریها نجات دهند.

فیشمن افزود: ناوگان روسیه هم اکنون فعالیتهای خود را در آسمان سوریه آغاز کرده است و جنگنده های روسی در چند روز آینده حملات هوایی خود را ضد پایگاههای داعش و گردانهای اسلامگرای مخالف بشار اسد به اجرا در می آورند و این پایگاهها را هدف قرار خواهند داد.

فیشمن به نقل از دیپلماتهای غربی تاکید کرد: فعالیت ناوگان هوایی روسیه هم اکنون به فرودگاه دمشق رسیده است و هفته آینده هزاران جنگجوی روسی که در بین آنها مشاوران و کارشناسان نظامی و فرماندهان فنی و لجستیکی نیز دیده می شود وارد سوریه می شوند.

وی افزود: در گذشته شایعاتی شنیده می شد که روس ها می خواهند جنگنده هایی از نوع میگ 29 و هواپیماهای آموزشی از نوع یاک 130 به سوریه بدهند تا نظام سوریه بتواند از آنها استفاده کند البته به خوبی روشن نیست که جنگنده ها و بالگردها از روسیه خواهد رسید یا خیر؛ اما بدون شک خلبانان روسی در آسمان سوریه ماموریتهایی همچون بمباران اهداف از پیش تعیین شده به اجرا درخواهند آورد و در قواعد بازی در خاورمیانه تاثیر خواهند گذاشت.

وی همچنین به پرواز درآمدن جنگنده های روسیه در سوریه را عاملی تاثیر گذار بر ناوگان هوایی اسرائیل دانست.

وی همچنین افزود:‌ ایران و روسیه همپپمان شدند تا نظام بشار اسد را در سوریه در مقابل گروه داعش حمایت کنند. آمریکا، ایران را به عنوان محور مهمی در زمینه مبارزه با داعش حداقل در جبهه درگیری عراق به شمار می آورد.


 اخبارسیاست  خارجی  - فرهیختگان  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------