آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

پیروزی تازه اوباما؛ حمایت دو شخصیت بانفوذ از توافق ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی ,اوباما

در روز یکشنبه کالین پاول وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی اعلام کرد که توافق اتمی با ایران که این کشور را مجبور می کند که توسعه برنامه اتمی اش را در برابر کاهش تحریمهای بین المللی به طور قابل توجهی کاهش دهد،حمایت می کند.

 بیزینس اینسایدر نوشت:اوباما به دو حمایت بزرگ از توافق اتمی با ایران دست یافت.

به گزارش «انتخاب»، اوباما به دو حمایت بزرگ از توافق اتمی با ایران دست یافت. در روز یکشنبه کالین پاول وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی اعلام کرد که توافق اتمی با ایران که این کشور را مجبور می کند که توسعه برنامه اتمی اش را در برابر کاهش تحریمهای بین المللی به طور قابل توجهی کاهش دهد،حمایت می کند.

پاول در این مصاحبه به چاک تاد مجری برنامه گفت:به نظرم این توافق یک توافق خوب است.

پاول که در دوره اول ریاست جمهوری جرج .دبلیو بوش وزیر خارجه آمریکا بود اعلام کرد که این توافق سبب می شود که ایران این تضمین را بدهد که بیشتر سانتریفوژهایش را خاموش کند،سطح اورانیوم و پلوتونیم خود را کاهش می دهد و با بازرسی های بین المللی موافقت کند.

وی به طور ویژه این انتقاد از توافق را که سبب می شود ایران در راه ساخت سلاح اتمی قرار گیرد،رد کرد و گفت ایران از مدتها پیش به دنبال این موضوع بوده است.

پاول گفت:ما این حقیقت را فراموش کرده ایم که آنها در ده سال اخیر بدون هیچ محدودیتی در سرعت در بزرگراهی برای تولید تسلیحات اتمی در حال حرکت بوده اند.ما این حرکت سریع آنها را در این بزرگراه کاهش داده ایم و این خیلی مهم است.

پاول که در دوران جنگ خلیج (فارس) یکی از فرماندهان کلیدی بود و از مدتها پیش به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری از حزب جمهوری خواه شناخته می شد در برهه های زمانی مهم از رئیس جمهور اوباما حمایت کرده است.وی در سال دو هزار و هشت با وجود روابط خوب خود با سناتور جان مک کین که رقیب اوباما محسوب می شد از اوباما حمایت کرد.در روز یکشنبه و پس از مصاحبه پاول ،اوباما به فوریت از حمایت پاول تشکر کرد.

اوباما همچنین در اواخر هفته به یک حمایت کلیدی دیگر از توافق با ایران دست یافت و آن زمانی بود که دبی واسرمن شولتز رئیس کمیته ملی دموکرات و عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت فلوریدا با انتشار بیانیه ای از توافق حمایت کرد.

شولتز در این بیانیه آورد:این توافق کامل نیست اما همانند بسیاری معتقدم که با وجود پیچیدگیهای ژئوپولتیکی ذاتی در حیطه مذاکرات برای جهانی عاری از تسلیحات اتمی نمی توان انتظار توافقی کامل را داشت.این دشوارترین تصمیمی بود که من در بیست و سه سال اخیر و از زمانی که به مجلس نمایندگان راه یافتم گرفته ام.این رای می تواند عواقب زیادی به همراه داشته باشد.

اگر چه اوباما آراء کافی برای مقابله با هرگونه هجمه مخالفان توافق را در کنگره به دست آورده است اما دولت وی همچنان تلاش می کند که آراء اعضای مردد دمکرات کنگره را به دست آورد. 


 اخبار سیاست خارجی - انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------