آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است. به گزارش ایسنا، اوایل امروز رسانه‌ها گزارش دادند سیستم‌های…

تاکتیک جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا برای نابودی توافق ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,توافق هسته ای

رهبران جمهوریخواه خانه نمایندگان امریکا پس از ضربه ای که از سوی محافظه کارها دریافت کردند، در حال تغییر تاکتیک در مورد ماجرای توافق ایران هستند.

سی ان ان نوشت: رهبران جمهوریخواه خانه نمایندگان امریکا پس از ضربه ای که از سوی محافظه کارها دریافت کردند، در حال تغییر تاکتیک در مورد ماجرای توافق ایران هستند.

به گزارش «انتخاب»، رهبران جمهوریخواهان در حال جدال با مخالفت محافظه کارانی هستند که چهارشنبه موجب تاخیر در آغاز بحث در مورد قطعنامه ای شدند که مانع اجرای توافق هسته ای می شود.

محافظه کاران از کاخ سفید خواسته اند که اطلاعات بیشتری در مورد توافق هسته ای در اختیار آنها قرار دهد.

رهبران جمهوریخواه به منظور عبور از این مانع،  طرحی برای حل نگرانی های محافظه کاران از طریق هموار ساختن راه برای یک چالش حقوقی در مورد اجرای توافق اماده کرده اند.

خانه نمایندگان آمریکا به دنبال رای گیری در مورد لایحه ای هستند که می گوید پرزیدنت اوباما با عدم ارائه تمامی جزئیات توافق تاریخی با ایران، قانون را نقض کرده است.

آنها همچنین در مورد قطعنامه توافق ایران و لایحه ی دیگری که اوباما را از لغو یجانبه تحریم ها بدون کسب مجوز از کنگره باز می دارد.

 روز چهارشنبه نمایندگان محافظه‌کار حزب جمهوری‌خواه با هدایت پیتر روسکام گفتند اوباما اطلاعات کافی درباره این توافق به کنگره ارایه نکرده است.

مخالفان توافق می‌گویند این توافق شامل «توافقات محرمانه جانبی» است که کاملا افظا نشده است.

روسکام در حالی که از نشست محرمانه جمهوری‌خواهان خارج می‌شد گفت: «اوباما از قانون پیروی نکرده است. قانون بررسی توافق هسته‌ای به اجرا نیفتاد زیرا او آنچه مطابق قانون باید افشا شود افشا نکرد.»

اما اریک شولتز سخنگوی کاخ سفید این ادعا را رد کرد و گفت: «اگر کنگره رای‌گیری نکند هم توافق اجرایی خواهد شد. به همین راحتی.»

در عین حال، برخی نمایندگان جمهوری‌خواه گفتند دولت اوباما را تحت پیگرد قرار خواهند داد زیرا با عدم ارایه اسناد لازم، از قانون بررسی توافق هسته‌ای تخلف کرده است.

برخی نمایندگان نیز به دنبال جایگزین‌کردن جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هستند و می‌گویند وی بیش از حد مایل به همکاری با حزب دمکرات است.

 

اخبار سیاست خارجی  -  انتخاب

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------