آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

اظهارات ضد ایرانی رییس جمهور مخلوع یمن از تریبون سازمان ملل



اخبار,اخبارسیاست خارجی ,عبد ربه منصور هادی

منصورهادی که از نظر بخش بزرگی از گروه های یمنی رییس جمهور مخلوع خوانده می شود به عنوان نماینده یمن در سازمان ملل از حمله نظامی عربستان به یمن تقدیر کرد و گفت این حملات به این خاطر است که یمن به دست ایران نیفتد.

عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مخلوع و فراری یمن که به تازگی و در هفته گذشته به مدد شش ماه حمله هوایی سعودی ها و ائتلاف تحت رهبری عربستان به شهر عدن در جنوب یمن بازگشته است به عنوان نماینده رسمی دولت یمن  در مجمع عمومی ملل متحد پشت تریبون سازمان ملل سخنرانی کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از شبکه خبری "ان بی سی" آمریکا منصور هادی که از مخالفان سرسخت و جدی ایران است و سرنگونی خود از منصب ریاست جمهوری در دی ماه گذشته را نتیجه توطئه ایران و حمایت های ایران از جنبش انصار الله می داند، از تریبون سازمان ملل به عنوان فرصتی برای بیان دیدگاه ها و اتهام افکنی ها علیه ایران استفاده کرد.

او در سخنرانی خود در هفتادمین نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد ایران را متهم کرد که خواستار نابود کردن کشور یمن است. این ادعا در حالی است که ائتلافی تحت رهبری عربستان در 6 ماه گذشته با حمله به یمن و نابودی زیر ساخت های این کشور هزاران نفر از مردم بی گناه این کشور را به کام مرگ کشیده و دهها هزار نفر از آنها را بی خانمان کرده است.

با این حال منصور هادی که به گونه آشکاری وابسته به دولت عربستان سعودی است سخنان خود در مجمع عمومی را با تشکر ویژه از ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی به دلیل رهبری ائتلاف کشورهای عربی برای حمله به یمن آغاز کرد و گفت:" ما در شرایط پیچیده ای در این مبارزه و جنگ قرار داریم. جنگی که به خاطر کشور و مشروعیت دولت مستقر در آن و کسب اطمینان از این امر است که یمن به دست ایران که خواهان نابودی کشور است، نخواهد افتاد."

منصور هادی در ادامه جنبش انصار الله را مسئول تراژدی انسانی جاری در یمن خواند و حتی محاصره همه جانبه دریایی و هوایی و تراژدی انسانی جاری در یمن را به گردن انصار الله انداخت و با " جنایتکار" خواندن این گروه گفت:" ما از تراژدی انسانی جاری در یمن آگاهیم و این به دلیل محاصره اعمال شده  از سوی میلیشیای انصار الله در یمن است."

منصور هادی حتی تخریب زیر ساخت های یمن را نیز که در اثر حملات بی وقفه 6 ماه گذشته عربستان سعودی شدت گرفته است به گردن گروه انصار الله انداخت و گفت: در یک هفته گذشته و از زمان بازگشت به شهر عدن  از میزان تخریب صورت گرفته از سوی " میلیشیای جنایتکار" حوثی شوکه شده است.

 منصورهادی از سال 2012 و همزمان با بالا گرفتن اعتراضات مردمی علیه عبدالله صالح رییس جمهور سابق یمن به عنوان معاون صالح زمامدار امور این کشور شد و به عنوان رییس جمهور جدید سوگند یاد کرد.

این سیاستمدار 70 ساله زاده شهر عدن در جنوب یمن در عمل نتوانست توازن سیاسی را در عرصه سیاست داخلی یمن برقرار کند که در نتیجه بالا گرفتن اعتراضات جنبش انصارالله ، حامیان این گروه توانستند در ژانویه سال گذشته میلادی با محاصره شهر صنعا کنترل این شهر را به دست گیرند که در نتیجه منصورهادی پس از چند هفته حصر خانگی و خلع از مقام ریاست جمهوری به شهر عدن در جنوب این کشور فرار کرد و از آنجا نیز به عربستان سعودی گریخت.

حزب کنگره ملی یمن که هواداران علی عبدالله صالح در آن اکثریت را به دست دارندو جنبش انصارالله به رهبری عبدالمالک الحوثی با بازگشت هادی به قدرت مخالفت کرده و او را رییس جمهور مخلوع و بی کفایت می دانند.


 اخبار سیاست  خارجی - عصرایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------