آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

هشدار مقام سعودی به مسکو درباره سوریه/واکنش پادشاه سعودی به انتقادات ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,مطبوعات جهان

هشدار مقام سعودی به روسیه درباره مداخله در سوریه، ابراز نگرانی فدریکا موگرینی از عملیات روس ها در سوریه، ارسال تجهیزات نظامی جدید آمریکایی برای شورشیان سوری، واکنش پادشاه سعودی به انتقادات ایران از نحوه مدیریت حج و ادامه بازتاب های آزمایش جدید موشکی ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

  امروز نیز اخبار و گزارش های مربوط به سوریه، یکی از مهمترین بخش های مطالب مطبوعات بین المللی را به خود اختصاص داده است. در این زمینه، خبرگزاری «رویترز» اظهارات یک مقام سعودی را بازتاب داده که نسبت به مداخله روسیه در سوریه هشدار داده است. به نوشته این خبرگزاری، یک منبع آگاه سعودی، روز دوشنبه اعلام کرد، مداخله نظامی روسیه در سوریه، «پیامدهای خطرناکی» در پی خواهد داشت. این منبع آگاه سعودی که خواست نامش فاش نشود، در این زمینه گفت: مداخله نظامی مسکو در سوریه باعث تشدید جنگ های فرقه ای خواهد شد و ستیزه جویان سراسر دنیا را تحریک خواهد کرد تا در این جنگ ها شرکت کنند. وی افزود: «پادشاهی (عربستان سعودی) در خصوص پیامدهای خطرناک مداخله روسیه هشدار می دهد. سعودی ها به تقویت و حمایت از مخالفان میانه رو در سوریه ادامه خواهند داد».

*****

همزمان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از حضور روس ها در سوریه ابراز نگرانی کرده است. شبکه خبری «الجزیره» گزارش داده که فدریکا موگرینی پیش از دیدار وزاری امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، از مداخله نظامی روسیه در سوریه با عنوان «متغیری جدی و نگران کننده» یاد کرد و گفت: «در اقدام نظامی روسیه در سوریه، عناصر بسیار نگران کننده ای وجود دارد که درباره آنها بحث و تبادل نظر خواهد شد». موگرینی موضوع نقض حریم هوایی ترکیه را از سوی جنگنده های روسی از جمله این عناصر خواند و افزود: «این موضوع بسیار جدی است». وی افزود مداخله نظامی علیه داعش باید آشکارا علیه داعش و دیگر گروه های تروریستی و در چارچوب قوانینی باشد که از سوی سازمان ملل تعیین شده اند.

*****

این در حالی است که تلاش های آمریکا نیز جهت مسلح کردن هر چه بیشتر گروه های شورشی سوری شدت گرفته است. بر اساس گزارش شبکه خبری «المیادین»، هواپیماهای آمریکایی پنجاه تن تجهیزات نظامی برای افراد مسلح در حسکه سوریه فرو ریختند. یکی از مسئولان «جبهه انقلابیون رقّه» اعلام کرد، برای دریافت کمک های تسلیحاتی با آمریکا توافق شده است. ابومعاذ، سخنگوی جبهه انقلابیون رقّه گفت: تسلیحات آمریکا در راه رسیدن به جبهه انقلابیون است تا به کمک این تسلیحات در رقّه «علیه داعش» عملیات انجام شود. یک مقام آمریکایی گفته، این مهمات از طریق یک هواپیمای سی-17 برای افراد مسلح فرستاده شده است؛ تسلیحاتی که برای افراد مسلح فرور ریخته شده، شامل سلاح های سبک و بمب های دستی است.

*****

اما در میان دیگر موضوعات، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» واکنش پادشاه عربستان سعودی به انتقادات موجود از نحوه مدیریت مراسم حج را بازتاب داده است. این خبرگزاری می نویسد، ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد، «اظهارات غیر مسئولانه» و انتقاد از مدیریت مراسم حج، نظارت این کشور بر برگزاری این مراسم سالانه را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. آسوشیتدپرس می افزاید این نخستین پاسخ رسمی عربستان سعودی به انتقادهای مطرح از سی ایران به عنوان رقیب منطقه ای این کشور محسوب می شود. مقامات ایران، نقش عربستان سعودی به عنوان متولی امور حج را در پی حادثه مرگبار ازدحام جمعیت در مراسم حج امسال زیر سؤال برده اند. سلمان در اشاره ای آشکار به اظهارنظرها گفت: پادشاهی سعودی «به هیچ دست پنهانی» اجازه نخواهد داد این حادثه اسف بار را سیاسی و مسلمانان را دچار دو دستگی کند.

*****

در نهایت، در مطلبی دیگر مربوط به ایران و در ادامه بازتاب آزمایش موشک بالیستیک جدید در ایران، پایگاه اینترنتی «دیپلمات» نوشته موشک جدید ایران، توانایی هدف قرار دادن رژیم اسرائیل را دارد. در این مطلب آمده، ایران اخیراً یک موشک دور برد سطح به سطح را با قدرت هدف زنی دقیق با موفقیت آزمایش کرد. در حالی که جزئیات دقیق این آزمایش موشکی هنوز مبهم است، حسین دهقان، وزیر دفاع ایران اعلام کرد، موشک عماد می تواند به اهداف با دقت اصابت و آنها را نابود کند که این موضوع قابلیت بازدارندگی ایران را افزایش می دهد.براساس تحقیق صورت گرفته از طرف مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی(CSIS) موشک عماد یک موشک یک مرحله ای با سوخت جامد و رده موشک های بالستیک سطح متوسط است که برگرفته از موشک شهاب سه است.


 اخبار سیاست  خارجی  -  تابناک 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------