آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

پایان بحث های پرالتهاب هسته ای میان اعتدال گرایان و تندروها در ایران / از این پس هیچ مانعی بر سر اجرای توافق وجود ندارد



اخبار,اخبارسیاسی, توافق  برجام

نمایندگان پارلمان (مجلس شورای اسلامی) سه‌شنبه توافق هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ را ،سه ماه پس از انعقاد آن در 14 ژوییه، با 161 رأی موافق، 59 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع تصویب کردند.

فرانس پرس نوشت: نمایندگان پارلمان (مجلس شورای اسلامی) سه‌شنبه توافق هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ را ،سه ماه پس از انعقاد آن در 14 ژوییه، با 161 رأی موافق، 59 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع تصویب کردند.


 نمایندگان به اجرای این توافق که در آن لغو تحریم‌های بین المللی ایران در ازای تعهد این کشور به محدود کردن برنامه هسته‌ای غیرنظامی خود پیش‌بینی شده است،‌ رأی دادند.

این رأی به بحث‌های اغلب پر التهاب بین هواداران اعتدالگرای این توافق و مخالفان تندرو پایان داد.

رأی پارلمان ایران به اجرای این توافق پس از شکست کنگره آمریکا برای جلوگیری از اجرای این توافق صادر شد. اکثریت کنگره آمریکا در اختیار جمهوری خواهانی است که به شدت با این توافق مخالفند.

از این پس دیگر هیچ مانعی بر سر اجرای این توافق از سوی همه طرف‌های امضاکننده یعنی ایران، آمریکا، چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان وجود ندارد.

لغو تحریم‌ها به ایران امکان خواهد داد اقتصاد خود را احیا کند و قدرت‌های بزرگ نیز این توافق را راهی برای کاهش تهدید هسته‌ای در منطقه‌ای که در معرض چالش‌های متعدد قرار دارد، می دانند.

این توافق اواسط ژوییه در وین در پایان نزدیک به دو سال مذاکرات نفس‌گیر بین ایران و پنج به علاوه یک (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) حاصل شد. سرپرستی هیأت مذاکره کننده ایران را محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه برعهده داشت.

 

 اخبار سیاست خارجی  -  انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------