آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

وزیر دفاع اسرائیل: نگرانیم گروه های مورد حمایت سپاه در سوریه به اسرائیل حمله کنند



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,وزیر دفاع اسرائیل

وزیر دفاع اسرائیل ادعا کرد هم اکنون 1500 تا 2000 نفر از نیروهای سپاه ایران و حدود 800 نفر از اعضای حزب الله لبنان با حمایت هوایی روسیه در بخش های شمالی و غربی سوریه در عملیات مشارکت می کنند.

 وزیر دفاع اسرائیل گفت که نگرانی داریم گروه های مورد حمایت سپاه در سوریه، علیه اسرائیل عملیات انجام دهند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، "موشه یعلون" وزیر دفاع اسرائیل در واشنگتن گفت حزب الله لبنان خطری بزرگتر از داعش برای اسرائیل است. او ابراز نگرانی کرد که حزب الله لبنان ممکن است با استفاده از بحران سوریه، به اسرائیل حمله کند.
 
وزیر دفاع اسرائیل این سخنان را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آمریکایی اش اشتون کارتر در مقر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در شهر "واشنگتن دی سی" مطرح کرد.

وی افزود: نگرانی اصلی ما درباره وضعیت سوریه این است که گروه های مورد حمایت سپاه پاسداران و وکلای آنها جبهه جدیدی را علیه ما از طریق منطقه جولان علیه اسرائیل بازکنند.
 
منطقه جولان که بخشی از آن خاک سوریه و بخشی دیگر در اشغال ارتش اسرائیل است، تنها منطقه مرزی اسرائیل و سوریه به شمار می رود.

موشه یعلون مدعی شد: ایران سر تا پا وارد درگیری در سوریه و دفاع از حکومت بشار اسد شده است. این موضوع به احتمال زیاد باعث می شود ایران از عملیات حزب الله لبنان در مرزهای شمال شرقی اسرائیل حمایت کند. در این وضعیت، حزب الله لبنان می تواند عملیات های بیشتری را در مرزهای سوریه علیه اسرائیل انجام دهد.

وزیر دفاع اسرائیل ادعا کرد هم اکنون 1500 تا 2000 نفر از نیروهای سپاه ایران و حدود 800 نفر از اعضای حزب الله لبنان با حمایت هوایی روسیه در بخش های شمالی و غربی سوریه در عملیات مشارکت می کنند. از لاذقیه تا ادلب، از حلب تا حمص و حماه و حلب.
 
موشه یعلون درباره سیاست اسرائیل در برابر بحران سوریه هم گفت: در سوریه دخالت نمی کنیم اما از خطوط قرمز خود به خوبی محافظت می کنیم و مانع از نقض حاکمیت خود می شویم.

وزیر دفاع اسرائیل افزود: ورود نظامی روسیه به سوریه برای مقابله با داعش نیست. تنها 17 هدف بمباران شده در حملات روسیه در سوریه متعلق به داعش و بقیه شامل جبهه النصره، ارتش آزاد سوریه و ارتش فتح هستند. حملات نظامی روسیه به هیچ وجه بحران سوریه را پایان نمی دهد. 

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------