آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

روسيه بجز ايران و سوريه دوست ديگري ندارد



اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,باراک اوباما

 سخنگوی كاخ سفید گفت دولت آمریکا معتقد است تنها دوستان روسیه در جهان دولتهای ایران و سوریه هستند.

جاش ارنست افزود: «اقتصاد روسیه بدتر شده است و روسیه بسیار منزوی است. با افزایش فرو رفتن روسیه در باتلاق سوریه، روسیه نشان داد تنها کسانی که برای مبارزه در کنار این کشور آمادگی دارند دولت سوریه و نظام ایران هستند.»‌ سخنگوی کاخ سفید همچنين از تصمیم کابینه باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده برای دعوت از ایران در گفت‌وگوهای سوریه دفاع کرد و گفت: با تمام اختلافات‌مان با ایران ، رئیس جمهور و وزیر خارجه تصمیم گرفتند که در جهت منافع ماست که ایرانیان بتوانند مشارکتی سازنده در موضوع سوریه داشته باشند.

جاش ارنست اضافه کرد:‌ با درگیر کردن بیشتر روسها و ایرانیان، آنها اکنون نسبت به گذشته سهم بیشتری در ایجاد یک گذار سیاسی که بر ضرورت آن تاکید می‌کنیم دارند. سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که کابینه اوباما هنوز در تلاش است تا ایران و روسیه را متقاعد کند بشار اسد رئیس جمهور سوریه کنار برود. ارنست افزود: با این واقعیت که ایران رژیم اسد را سر پا نگه داشته است شما ممکن است معقولانه به این نتیجه برسید که ایرانیان نفوذ بسیار زیادی در رژیم اسد دارند.

وي ادامه داد: رژیم اسد برای مدت چهار سال در برابر انتقال سیاسی مقاومت کرده است و اکنون پرسش این است آیا ایرانیان تمایل دارند تا از نفوذ خود در رژیم اسد برای متقاعد کردن این رژیم برای کنار رفتن لز قدرت استفاده کنند و تحول سیاسی را در سوریه به وجود آورند. این موضوع در حال حاضر روشن نیست شاید آنها تمایل نداشته باشند. کاملا روشن است چنین اقدامی در جهت منافع ما است. ارنست تاکید کرد: کنار گذاشتن ایران و روسیه از این گفت‌وگوها از دست دادن فرصت‌ها خواهد بود.

  اخبار سیاست خارجی  -  بهار  نیوز 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------