آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

امارات: تبدیل یمن به کشور شبه نظامیان مورد حمایت ایران را تحمل نخواهیم کرد



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,وزیر مشاور دولت امارات

بازیگران غیر دولتی وجود دارند که با دستورالعمل های خارجی کار می کنند و آنها توانستند با این دستور العمل های خود اوضاع منطقه را دشوار کنند.ما همچنین با مسائلی نظیر فرقه گرایی و مشکلات قومیتی روبرو هستیم که منافع خود را بر منافع کشورها ترجیح می دهند.

وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی در امور خارجه گفت: نفوذ ایرانی ها منجر شد حوثی ها دولت و نهادهای دولتی یمن را تضعیف کنند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از روزنامه نشنال چاپ امارات ،وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی در امور خارجه در روز یکشنبه گفت که امارات متحده عربی تحمل نخواهد کرد که یمن به کشور شبه نظامیان مانند حزب الله که مورد حمایت ایران است، تبدیل شود.

انور قرقاش گفت که امارات متحده عربی معتقد است لازم است راه حل مسالمت آمیز برای این مناقشه پیدا شود. راه حلی که به آمال مردم یمن و مشروعیت دولت این کشور احترام گذارد.


قرقاش در اظهاراتی در ابوظبی گفت: یمن برای چهار دهه یکی از بزرگترین دریافت کننندگان کمک های امارات متحده عربی بود.این کشور با وجود این کمک ها از قدیم به دلایلی که به قرن ها قبل بازمی گردد،کشوری بی ثبات بوده است. آنچه که امسال تغییر کرد،نفوذ ایرانی ها بود که منجر شد حوثی ها دولت و نهادهای دولتی را تضعیف کنند.

وی افزود: امارات متحده عربی به منظور تامین امنیت و ثبات خلیج (فارس) بخشی از ائتلاف نظامی منطقه به رهبری سعودی ها در یمن بود که با قیام حوثی ها به خطر افتاد. از آن پس ،چندین سرباز اماراتی از آنجایی که گروه های تروریستی به تهدید بنیان های کشورهای عربی ادامه دادند در میدان نبرد کشته شدند. متاسفانه تروریسم در منطقه ما دستگاه مولد یافته است. گروه های کوته فکر با حمایت عقیدتی و مالی که برخی ها فراهم می کنند می خواهند کشورهای عربی را تضعیف کنند و بافت اجتماعی جوامع ما را برای رسیدن به دیدگاه کوته نظرانه خود در جهان از بین ببرند. این خطر حتی بیشتراز تروریسم است.

انور قرقاش گفت: تروریست ها از اسلام برای توجیه اقدامات خود استفاده می کنند ومیراث فرهنگی ما را از بین می برند و جوانان ما را با پیام های غلط و ویرانگر شستشوی مغزی می دهند.
وی گفت : تصمیم امارات متحده عربی برای دخالت در یمن براساس این چالش بود که ما همواره می خواستیم یمن به لحاظ سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی کشوری پایدار و دارای جامعه پایدار باشد اما حوثی ها شروع به ایجاد یک کشور در داخل کشور خود کردند و ما اجازه نمی دهیم این اتفاق درست در نزدیکی ما روی دهد.ما برای محافظت از امنیت طولانی مدت منطقه دخالت کرده ایم.

وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه گفت:ما به فراهم کردن کمک های بشردوستانه برای مردم یمن ادامه می دهیم و در عین حال برای تقویت توسعه پایدار و نهادهای موثر دولت در کشور کمک می کنیم.

وی گفت: آزادسازی عدن پس از کشتار حوثی ها به ما اجازه داده است چنین حمایتی را به عمل آوریم. مطمئنا امارات متحده عربی و شرکای این کشور از این فرصت استفاده خواهند کرد تا به تلاش های مشترک برای کاهش آلام مردم یمن ادامه دهند.

وی گفت که با القاعده در یمن نیز مقابله خواهد شد.

قرقاش گفت: سربازان ما دو بار مورد حمله القاعده در عدن قرار گرفتند زیرا تروریست ها می دانند که راهبرد ما در نهایت نابودی آنها است. تروریست ها به دنبال هرج و مرج هستند اما نمی توانند تلاش های ما برای توانمندسازی دولت یمن جهت حکومت در عدن را متوقف کنند.آنها نخواهند توانست ما را متوقف کنند، هرچقدر تلاش سختی هم که انجام دهند.

جاسم الخلوفی رئیس امور عربی در وزارت امور خارجه نیز گفت: بازیگران غیر دولتی وجود دارند که با دستورالعمل های خارجی کار می کنند و آنها توانستند با این دستور العمل های خود اوضاع منطقه را دشوار کنند.ما همچنین با مسائلی نظیر فرقه گرایی و مشکلات قومیتی روبرو هستیم که منافع خود را بر منافع کشورها ترجیح می دهند.

این روزنامه می افزاید: برخی می گویند مناقشه های منطقه ای که بیشتر کشورهای عربی مانند مصر،عراق و سوریه را تحت تاثیر قرار داده است مسئولیت بیشتری برای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) ایجاد کرده است.

 

اخبار سیاست  خارجی  - انتخاب 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------