آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بورل: به امنیت اسرائیل متعهد هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی با محکوم کردن حمله ایران به اسرائیل، بر حمایت این اتحادیه از تل‌آویو تاکید کرد. به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی…

موگرینی: سند اراک یک مرحله برجسته در اجرای برجام است



اخبار,اخبارسیاست  خار جی , موگرینی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: یکی از تعهدات مهم برنامه جامع اقدام مشترک مدرن‌سازی راکتور تحقیقاتی اراک بوده است.

  فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، یکی از تعهدات مهم حاصل شده میان E3/EU+3 و ایران بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مدرن‌سازی راکتور تحقیقاتی اراک بوده است. سند رسمی تشریح تعهدات طرف‌های این توافق است که در این پروژه مهم به نتیجه رسید.

موگرینی در ادامه بیانیه خود آورده است: سند امضا شده توسط وزیران امور خارجه گروه 3+3، ایران و من نشان دهنده یک مرحله برجسته دیگر در راه اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک است.

وی افزود: من بر اساس ظرفیت خودم به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک طبق برنامه جامع اقدام مشترک، مفتخرم که سند رسمی راکتور اراک را منتشر کنم.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، در ادامه این بیانیه متن سند رسمی بازطراحی راکتور اراک به صورت پی‌دی‌اف منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، روز شنبه 20 آبان مقامات ایران به طور رسمی اعلام کردند فرآیند امضای سند بازطراجی راکتور اراک تکمیل شده و وزیران امور خارجه ایران، گروه 1+5 و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این سند را امضا کرده‌اند.

 احبار سیاست  خارجی  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------