آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا دو شرکت و چهار فرد را به اتهام فعالیتهای سایبری از سوی سپاه تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد. به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر…

آزادسازی حومه حلب در سوریه با کمک ایران، روسیه و حزب الله



خبرگزاری "رویترز" گزارش داده که پیروزی های اخیر ارتش سوریه در نزدیکی حلب بدون کمک های مستشاران ایرانی، نیروهای روسی و شبه نظامیان حزب الله لبنان امکان پذیر نبود.

 اخبار,اخبارسیاست  خارجی   ,آزادسازی حومه حلب در سوریه

 

این خبرگزاری نوشته است:"نیروهای ارتش دولتی سوریه موفق شده اند تا چندین کیلومتر از یک بزرگراه ارتباطی که مسیر اتصال داعش به رقه بود را نیز از اشغال آن گروه خارج کنند. مناطق آزاد شده در شمال سوریه هستند.

رویترز اشاره کرده که تلویزیون دولتی سوریه روز شنبه تصاویری از آزادسازی بزرگراه ارتباطی تروریست های داعش به رقه را منتشر کرده است. پیش از این نیز پایگاه هوایی "کووریس" در تاریخ 10 نوامبر از اشغال داعش خارج شده بود. در ان زمان نیز نیروهای ارتش سوریه با کمک حملات هوایی روسیه و حضور مستشاران ایرانی و شبه نظامیان حزب الله توانستند به پیروزی دست یابند".

 این خبرگزاری در ادامه اشاره می کند که تلویزیون دولتی سوریه با انتشار گزارش هایی اشاره کرده که روستاهای "کسکیس" و "اکولا" در سوریه جزو مناطق کشاورزی ای بوده اند که داعشی ها انجا را اشغال کرده بودند و در آن منطقه به ایجاد تونل و استحکامات پرداخته بودند. این روستاها در 60 کیلومتری شرق حلب واقع شده اند.

گفته شده که بزرگراه ازاد شده به رودخانه فرات راه داشته است جاده ای که مسیر عبور  به سوی رقه است و 150 کیلومتر با روستای اکولا فاصله دارد.

این خبرگزاری در پایان اشاره می کند که دولت سوریه و متحدان ان کشور توانسته اند دستاوردهای زیادی را در پیروزی علیه داعش در جنوب شرقی حمص نیز کسب کنند. این نیروها هم چنین توانسته اند زمین های زیادی را در شمال غربی لاذقیه و در جنوب حلب از دست داعش خارج کنند با این حال، به گفته این خبرگزاری در حماء وضعیت مطلوبی وجود ندارد.

 

اخبار سیاست  خارجی  - خرداد  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------