آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پیام امارات و عربستان به آمریکا در پاسخ به تشکیل ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران

مقامات عربستان و امارات پیامی را به دولت بایدن ابلاغ کرده اند که بر اساس آن تقویت ائتلاف دفاعی منطقه‌ای علیه ایران مشروط به ارائه ضمانت‌هایی برای امنیت آنها از سوی…

بازتاب نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی در رسانه‌های خارجی



اخبار,اخبار سیاست  خارجی  , نامه رهبري به جوانان

 دومین نامه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عموم جوانان در کشورهای غربی روز یک شنبه منتشر شد، این نامه در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گزارش(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس رهبری ایران در دومین نامه خود خطاب به جوانان غربی حملات اخیر در پاریس را تروریسم کور خواند که اولین واکنش وی به این حملات محسوب می‌شود. در این حادثه تروریست‌ها نزدیک به 130 تن را کشته و دهها تن را زخمی کردند.

دولت ایران نیز پیش از این حادثه تروریستی پاریس را محکوم کرده بود. وی در ادامه این نامه با اشاره به اشغال فلسطین توسط اسراییل، این اقدامات اسراییلی‌ها را وحشیانه توصیف کرد و گفت که از خونریزی‌ها در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق متاثر می‌شود.

آیت‌الله خامنه‌ای که اسراییل را به رسمیت نمی‌شناسد در نامه خود تاکید کرد که حوادث تلخ تروریستی در پاریس وی را بر آن داشته است تا بار دیگر با جوانان گفت‌وگو کند.

خبرگزاری فرانسه نیز با انتشار بخشهایی از نامه مقام معظم رهبری به جوانان در کشورهای غربی گزارش داد: آیت‌الله خامنه‌ای استانداردهای دوگانه غرب را در این نامه محکوم کرد.

وی در نامه خود آورده است: هر آن کس که از محبت و انسانیت بهره برده باشد، از دیدن این صحنه‌ها متاثر و متالم می‌شود، چه در فرانسه رخ دهد، چه در فلسطین و عراق و چه در لبنان و سوریه.

رهبری ایران ضمن انتقاد از سیاست‌های دوگانه آمریکا در ایجاد، تقویت و مسلح کردن القاعده، طالبان و نمایندگان منحوس آنها تاکید کرد‌: امروز تروریسم درد مشترک همه ما است.

وی در ادامه مداخله نظامی درجهان اسلام را در سالهای اخیر نمونه‌ای دیگر از منطق دوگانه غرب دانست که قربانیان بیشماری به جای گذاشته است.

شبکه خبری العربیه نیز گزارش داد: رهبری ایران در نامه‌ای خطاب به جوانان غربی با محکوم کردن استانداردهای دوگانه غرب تاکید کرد:‌ تا زمانی که این معیارهای دو گانه سیاست‌های غرب را احاطه کرده و تا وقتی که تروریسم در نگاه‌ حامیان قدرتمندش به انواع خوب و بد تقسیم شود و تا زمانی که منافع دولت‌ها بر ارزشهای انسانی ترجیح داده شود، نباید ریشه‌های خشونت را در جای دیگر جستجو کرد.

این دومین نامه است که رهبری ایران خطاب به جوانان در کشورهای غربی منتشر می‌کند.

همچنین پایگاه خبری هرالد تریبون، شبکه‌های المیادین و المنار، پایگاه خبری العهد لبنان، فلسطین الیوم، الیوم السابع، ایلاف عربستان، روزنامه الوسط بحرین و شمار زیاد دیگری از رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای از این نامه ارائه دادند.

خبرگزاری فلسطین الیوم گزارش داد: رهبری ایران نامه‌ای را خطاب به جوانان در کشورهای غربی با عنوان جهان اسلام قربانی تررویسم است، منتشر کرد.

خبرگزاری ترند آذربایجان نیز در گزارشی با پرداختن به بخش‌هایی از این نامه گزارش داد: آیت‌الله خامنه‌ای از دولت‌های غربی به دلیل اتخاذ سیاست‌های دوگانه در مبارزه با تروریسم انتقاد کرد و گفت که هر کس از انسانیت بهره برده باشد از این همه خشونت متاثر می‌شود.


  اخبار سیاست  خارجی  -  ایسنا 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------