آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه داده؛ این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران‌کننده است

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که ایران تعداد زیادی پهپاد به روسیه ارسال کرده که این موضوع برای امنیت اروپا بسیار نگران کننده است. وی ادامه داد: «اگر روسیه به ایران سلاح…

نخستین اظهارات رئیس جمهور در سوئیس/ دبیرکل مجمع جهانی داووس و نخست وزیر هلند با روحانی دیدار کردند



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,اجلاس مجمع جهانی داووس

 

اخبار سیاست خارجی - دبیرکل مجمع جهانی داووس با روحانی دیدار کرد/نخستین اظهارات رئیس جمهور در سوئیس

حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه پس از ورود به محل برگزاری اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس با ˈکلاوس شواپˈ دبیر کل این مجمع دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا روحانی در این دیدار دیدگاه ها و دیپلماسی تهران را در زمینه تلفیق سیاست های خارجی با تعاملات اقتصادی با دیگر کشورهای جهان تشریح کرد. دبیر کل مجمع جهانی اقتصاد نیز از حضور رئیس جمهور کشورمان در این نشست استقبال کرد .

رییس جمهوری ایران پیش از سفر به داووس درباره جایگاه این اجلاس گفت: حضور ایران در نشست داووس، افزون بر مسایل اقتصادی برای طرح نظرات سیاسی، منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی، بسیار موثر خواهد بود و این اجلاس و نشست های مختلف، فرصتی برای تبیین نظرات ایران است.

همچنین به گزارش خبرآنلاین رئیس جمهوری در بدو ورود به فرودگاه زوریخ به منظور شرکت در چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس در گفتگو با واحدمرکزی خبر برخی از اهداف سفر خود را تشریح کرد.


حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی بحث تلفیق سیاست خارجی ایران و تعاملات اقتصادی با دنیا را یکی از اهداف دیپلماسی‌های دولت تدبیر و امید خواند و گفت: بحث تلفیق دیپلماسی اقتصادی و نفتی باسیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار این دولت است و ما در این اجلاس سعی خواهیم کرد، این موضع را به خوبی تبیین کنیم.


رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به حضور گسترده و چشمگیر سران کشورهای جهان و جمع شدن همه ظرفیتهای مالی و اقتصادی جهان در داووس گفت: این فرصت خوبی برای جمهوری اسلامی است تا ظرفیت‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را به عنوان کشوری با امکانات و قابلیت‌های منحصر به فرد ارائه نماید.


رئیس جمهوری خاطر نشان کرد که رونق اقتصادی در ایران نه تنها باعث شکوفایی و رونق اقتصادی منطقه بلکه جهان خواهد شد و این یکی دیگر از موضوعاتی است که ما قصد داریم آن را در داووس تبیین کنیم.


رئیس جمهوری با اشاره به دیدارهایی که قرار است در حاشیه اجلاس مجمع جهانی داووس برگزار شود، گفت: در این ملاقات‌ها به طرف‌های خود خصوصا طرف‌های اروپایی، فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری از دست رفته در ایران را یادآور خواهیم شد و برای آنها تشریح خواهیم کرد که آنها چقدر در سالهای گذشته به دلیل دوری از ایران و کاهش سطح تعاملات اقتصادی خود با کشورمان متضرر شده اند.


دکتر روحانی در ادامه تاکید کرد: اگرچه عمده این کشورها هم اکنون متوجه شده اند که این تنها ایران نبود که از قِبَل تحریم‌ها متضرر شده بلکه آنها نیز متحمل ضررهای جبران ناپذیری شده اند.

 

-------------------------

 

رئیس جمهوری در دیدار نخست وزیر هلند:
روابط دوجانبه ایران و هلند از ظرفیت‌های زیادی برای توسعه برخوردار است

رئیس جمهوری در حاشیه چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس با نخست وزیر هلند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی در این دیدار ظرفیت‌های موجود برای گسترش روابط دوجانبه ایران و هلند را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ایران و هلند در حوزه‌های گوناگون به ویژه در حوزه اقتصاد می توانند روابط خود را گسترش دهند.

روحانی در این دیدار با بیان اینکه بسیاری از شرکت های اروپایی با همتایان ایرانی خود در تماس بوده و تعدادی از آنها با سفر به ایران زمینه های توسعه همکاری را مورد بررسی قرار داده اند، گفت: ایران و هلند می توانند در زمینه های مختلف اقتصادی، از جمله همکاری های خود در بخشهای صنعتی و علمی بویژه کشتیرانی ، نفت و انرژی را توسعه داده و همکاری های فی مابین را تحکیم بخشند.

رئیس جمهوری در خصوص توافق هسته ای ژنو گفت: در صورتی که طرف مقابل ایران به تعهداتش پایبند باشد، ایران هم مصم است در مورد توافقات هسته ای به تعهدات خود عمل کند.

روحانی درباره بحران سوریه نیز گفت: ما همواره اعلام کرده ایم همه باید تلاش کنند خواست ملت سوریه عملی شود، ما همگی باید مشترکا با تروریسم در کل منطقه مبارزه کنیم چرا که موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد و گسترش تروریسم به نفع هیچ کشوری نیست.

در این دیدار نخست وزیر هلند نیز ضمن تاکید بر نقش سازنده ایران در مسائل منطقه ای تصریح کرد: همه احزاب سیاسی هلند اعتقاد دارند که ایران می‌تواند به مسئله سوریه کمک کند.

مارک روته با اشاره به علاقمندی دو طرف برای گسترش همکاری ها گفت: همانطور که گفتید ایران و هلند ارتباطات تاریخی، قدیمی و قابل توجهی دارند و من امیدوارم بتوانیم مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور را با کمک یکدیگر توسعه دهیم.

 

-------------------------

 

رئیس‌جمهور در دیدارِ پروفسور شوآب:
زمینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در همه بخش‌های اقتصادی در ایران مساعد است

رئیس جمهور کشورمان عصر روز چهارشنبه پیش از شرکت در مراسم افتتاحیه چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس در دیدار خوش آمد گویی پروفسور کلاوس شوآب، زمینه ها برای سرمایه گذاری در همه بخش های اقتصادی در ایران را مساعد توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در ادامه خطاب به رئیس اجلاس مجمع جهانی اقتصاد، شرکت در این اجلاس را فرصت مغتنمی برای ایران و همه شرکت کنندگان دانست تا نسبت به ظرفیت‌های بالای اقتصادی ایران آشنا شوند.

رئیس جمهور با تقدیر از هر اقدامی که منجر به نزدیک شدن افکار به یکدیگر و بهبود کیفیت زندگی بشریت می شود، اجلاس داووس را در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: بهترین راه برای حل اختلافات و یا کم کردن آنها گفتگو است و ما هیچ راهی بهتر از گفتگو سراغ نداریم چون تنها راهی است که می تواند جوامع مختلف را به هم نزدیک کند.

دکتر روحانی اجلاس داووس را فرصتی برای پاسخگویی به سوالات مختلف درباره جمهوری اسلامی ایران، برنامه های جدید دولت و دکترین او در خصوص مسائل مختلف از جمله اقتصاد و سیاست خارجی دانست و گفت: از انتخابات ریاست جمهوری به این سو، جامعه ایران تغییر کرده است و این نشان می دهد که اراده جدیدی در ملت ایران پدید امده است .

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران از هر لحاظ از جایگاه بسیار ویژه ای در منطقه برخوردار است، گفت: هر تحول اقتصادی که در ایران رخ دهد قطعا تحول جدیدی در مسائل منطقه ایجاد خواهد کرد.

در این دیدار پروفسور شوآب رئیس اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس با تبریک پیروزی دکتر روحانی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران گفت: پس از این انتخابات فضا و ذهنیت جدیدی در داخل و خارج از ایران بوجود امده و من به عنوان کسی که با ایران و ایرانیان و تاریخ ایران آشنایی دارم این موضوع را به خوبی احساس می کنم و از آن بسیار خوشحال هستم.

وی در ادامه افزود: من احترام بسیاری برای ایران و ایرانیان قائل هستم. نقش ایران در تاریخ همیشه زبانزد بوده است و ارمغان ایران برای تاریخ انکار ناپذیر است.

رئیس چهل و چهارمین اجلاس مجمع جهانی اقتصادی در ادامه حضور دکتر روحانی در اجلاس داووس را علامت بسیار بزرگ و مثبتی به جامعه جهانی قلمداد کرد و گفت: حضور شما نه فقط برای ۲۵۰۰ رهبر سیاسی، اقتصادی و فعالان عرصه های مختلف اقتصادی که در اینجا شرکت کرده اند بلکه برای همه کشورهای جهان الهام بخش خواهد بود.

 اخبار سیاست خارجی - ایرنا،ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------