آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

تکه ای رها شده از خاک ایران در منچستر + تصویر



در سال 2011 میلادی نمایندگانی از سفارت ایران در لندن به "ترافورد" سفر کردند تا درباره اینده این عمارت تصمیم گیری کنند با این حال، پس از آن بود که صدها تن از معترضان در مقابل سفارت بریتانیا در تهران تجمع کردند و وارد سفارت شدند و در واکنش به این اقدام آن کشور ظرف مدت 48 ساعت دیپلمات های خود را از تهران خارج کرد و روابط میان دو کشور قطع شد.

 اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تکه ای رها شده از خاک ایران در منچستر

عماراتی خراب شده که متعلق به دولت ایران است در یکی از منحصر بفردترین مناطق منچستر به حال خود رها شده است. هیچ کس قادر نیست درباره آن تصمیم گیری کند اما براستی علت این بلاتکلیفی در سالیان گذشته چه بوده است؟

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تکه ای رها شده از خاک ایران در منچستر

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تکه ای رها شده از خاک ایران در منچستر

 

 شبکه جهانی "بی بی سی" با انتشار گزارشی درباره این عمارت متعلق به ایران در منچستر بریتانیا می نویسد:"ساختمانی متروکه به نظر می رسد. یک خانه رها شده که سقف هایش هم در حال فروریختن هستند. این بنا پیش تر یک عمارت بزرگ با گلخانه ای چشمگیر و یک استخر شنای بزرگ بود. این ساختمان در حاضر عمارتی با آجر قرمز رنگ و یک حفره بزرگ در سقف است و دیگر امنیت نرده هایش هم نقض شده است. دزدها در سالیان اخیر هر چیز با ارزشی که درون آن بوده را به سرقت برده اند. دست کم سه بار اتش سوزی در این عمارت صورت گرفته است. آخرین و بدترین آتش سوزی آن در سال 2011 میلادی بود که سبب شد تا طبقات بالا به طور کامل فروریزند و آوار زیادی برجای بماند".

 شبکه جهانی بی بی سی در ادامه اشاره می کند که این خانه که در محله "بودون" در یک ناحیه روستایی در منچستر بزرگ واقع شده پیش تر عمارت و باغ سفارت ایران بوده است. بی بی سی درباره جزئیات آن می نویسد:"این عمارت در دهه 70 میلادی خریداری شده بود و کنسول ایران در آن زندگی می کرد و به زیبایی حفظ شده بود. "امیر باریک" مدرس ارشد در داشگاه متروپولیتن منچستر اشاره می کند که بزرگترین ضیافت ها و مراسم های مجلل در این ساختمان در منچستر برگزار می شدند. با این حال، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران آن ساختمان تخلیه شد. رها شدن این ساختمان نشانه ای از تیرگی روابط دیپلماتیک ایران و بریتانیا در طول دهه های گذشته بوده است".

بی بی سی در ادامه به نقل از "شان انستی" رهبر شورای ترافورد اشاره می کند که در طول هشت سال گذشته که او عضو شورا بوده اجازه اشغال این عمارت به کسی داده نشده است. او می گوید:"مشکل اصلی این ساختمان درباره مالک آن است. اینجا یک بنای دیپلماتیک و بخشی از سرزمین یک کشور دیگر در خاک بریتانیا محسوب می شود و ما کار زیادی نمی توانیم انجام دهیم".

  او اشاره کرده که تنها کاری که می تواند انجام دهد این است که باقی مانده عمارت را امن و محافظت شده نگه دارند. این شورا هم چتین اشاره کرده که امکان بازسازی عمارت وجود ندارد چرا که باید ابتدا به دنبال یک راه حل دیپلماتیک برای رسیدگی به وضعیت آن بود.

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تکه ای رها شده از خاک ایران در منچستر

 

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تکه ای رها شده از خاک ایران در منچستر

شبکه جهانی بی بی سی اشاره می کند که در سال 2011 میلادی نمایندگانی از سفارت ایران در لندن به "ترافورد" سفر کردند تا درباره اینده این عمارت تصمیم گیری کنند با این حال، پس از آن بود که صدها تن از معترضان در مقابل سفارت بریتانیا در تهران تجمع کردند و وارد سفارت شدند و در واکنش به این اقدام آن کشور ظرف مدت 48 ساعت دیپلمات های خود را از تهران خارج کرد و روابط میان دو کشور قطع شد.

این شبکه خبری در پایان اشاره می کند که برقراری دوباره روابط دیپلماتیک میان تهران و لندن می تواند فرصتی تازه برای بازسازی این تکه از خاک ایران در منچستر باشد.

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,تکه ای رها شده از خاک ایران در منچستر

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  خرداد   

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------